سه‌شنبه 17 مهر 1403

جذب 657 حامی جدید برای ایتام و فرزندان محسنین در زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جذب 657 حامی جدید برای ایتام و فرزندان محسنین در زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 657حامی و خیر نیکوکار حمایت مادی و معنوی از 729یتیم و فرزندان محسنین را در این استان بر عهده گرفتند.

هدایت صفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جذب حامی برای ایتام و فرزندان محسنین محدود به ماه مبارک رمضان نیست، افزود: خیران و نیکوکاران می‌توانند طی سال با هر مبلغی که تمایل داشته باشند از ایتام و فرزندان محسنین حمایت کنند.

وی با اشاره به نیازمندی‌های ایتام و فرزندان محسنین در استان، اظهار داشت: هم‌اکنون 59 یتیم زنجانی فاقد مسکن و سرپناه مناسب هستند که مشارکت حامیان و خیران در کمک به تهیه مسکن آنان، حتی با پرداخت هزینه ساخت یک متر مسکن می‌تواند در تأمین سرپناه اثربخش باشد.

صفری با بیان اینکه "فرزندان محسنین" شامل کودکان با سرپرست ناتوان است، اظهار داشت: در زمان حاضر بیش از یک هزار کودک حایز این شرایط در استان فاقد حامی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اجرای پویش "من یک حامی هستم"، گفت: در حال حاضر تعدادی از ایتام و فرزندان محسنین فاقد حامی در انتظار حمایت نیکوکاران هستند که خیران می‌توانند با پیوستن به این پویش، یاری گر ایتام و فرزندان محسنین درزمینه تحصیلی، درمان، مسکن و معیشتی باشند.

صفری افزود: نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد #024*8877* و یا با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و یا ارسال عدد 1 به سامانه پیام کوتاه 3000333324حمایت‌های خود را به فرزندان ایتام و محسنین ارائه کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در نتیجه مشارکت خیران در زمان حاضر سرانه پرداختی به ایتام و محسنین در این استان، 2برابر میانگین کشوری است، افزود: هم اکنون میزان سرانه ایتام در استان ماهانه 530 هزار تومان و سرانه طرح محسنین نیز 240 هزار تومان است.

گفتنی است بیش از 28 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 55هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*