جمعه 14 اردیبهشت 1403

جریان برق 83 روستا در استان کردستان وصل شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جریان برق 83 روستا در استان کردستان وصل شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در روز جمعه برق 93 روستای استان کردستان بر اثر بارش سیل آسا و رانش شدید زمین در چهار شهرستان سقز، مریوان، بانه و دیواندره قطع شد. براثر وقوع چندین مورد رانش زمین و آبشستگی در مناطق مختلف استان، شبکه برق تغذیه کننده دچار آسیب جدی شد و فیدر‌های «بسطام» و «مولان آباد سقز»، «چهل چشمه دیواندره»، «فیدر جاده...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در روز جمعه برق 93 روستای استان کردستان بر اثر بارش سیل آسا و رانش شدید زمین در چهار شهرستان سقز، مریوان، بانه و دیواندره قطع شد. براثر وقوع چندین مورد رانش زمین و آبشستگی در مناطق مختلف استان، شبکه برق تغذیه کننده دچار آسیب جدی شد و فیدر‌های «بسطام» و «مولان آباد سقز»، «چهل چشمه دیواندره»، «فیدر جاده مریوان - بانه» و «فیدرچناره مریوان» از مدار تغذیه خارج و به طور کامل قطع شد.

در همین خصوص "هیوا لهونیان"، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اذعان به اعزام نیرو‌های امدادی و عملیاتی کمکی از دیگر شهرستان‌های سنندج، بیجار، کامیاران و قروه که به مناطق بحرانی عازم شده اند، خاطرنشان کرد: در جریان ترمیم و بازسازی شبکه‌های برق روستا‌های آسیب دیده بیش از 60 گروه عملیاتی به صورت تمام وقت در شرایط سخت جوی درحال انجام ماموریت هستند.

لهونیان درادامه با بیان اینکه طی بحران صورت گرفته بیش از 300 اصله تیربرق فشارمتوسط وضعیف دچارشکستگی شدند افزود: درحال حاضر نیرو‌های فنی درحال برکناری تیر‌های شکسته وجایگزینی آن‌ها در شرایط سخت و مناطق صعب العبور هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تصریح کرد: تاکنون ازمجموع 176 روستایی که بامشکل قطعی برق مواجه بودند تعداد 83 روستا برقدارگردیده و روستا‌های بخش گردنه «قرژدابان بانه» نیز از طریق دیزل ژنراتور برقدار شده وبرای دیگر روستا‌ها در سایر نواحی که نیاز به احداث مجدد شبکه دارند تمهیدات لازم از طریق ارسال تیر بتنی و یراق آلات در حجم بالا دیده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در ساعات ابتدایی شش روستا به مجموع روستا‌های برق دار اضافه شد و همچنین برق 87 روستا تا 72 ساعت آینده وصل خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: علاوه برحضور همگانی نیرو‌های فنی استان، تیم‌های کمکی ازاستان‌های هم جوار درحال اعزام به مناطق بحرانی در شهرستان‌های چهار گانه هستند تا اقدامات اساسی احداث شبکه درکمترین زمان ممکن انجام پذیرد.

وی گفت: در حال حاضر برق تعدادی از روستای باقی مانده بخش‌های خرخره سقز، چهل چشمه دیواندره و سرشیومریوان و گردنه قرژدابان بانه قطع است و بارش شدید برف و باران درمناطق بحرانی روند امدادرسانی اکیپ‌های عملیاتی را در این مناطق در مواقعی با کندی مواجه نموده است و بیشتر روستا‌ها در نقاط سخت گذر هستند و امکان انتقال تجهیزات با خودرو میسر نیست.