شنبه 14 مهر 1403

جزئیات مراسم خاکسپاری شهید مدافع حرم حسن اکبری

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
جزئیات مراسم خاکسپاری شهید مدافع حرم حسن اکبری

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مراسم وداع و خاکسپاری با پیکر شهید مدافع حرم حسن اکبری که به تازگی و بعد از 7 سال در تدمر سوریه تفحص و شناسایی شده و به کشور بازگشته است، پنجشنبه 16 آذرماه، در امامزاده جعفر علیه السلام و حمیده خاتون باغ فیض تهران انجام می‌شود.

مراسم وداع با پیکر این شهید از ساعت 12:30 ظهر از خیابان مهرانِ محله خانی‌آباد نو آغاز شده و به سمت پایگاه بسیج شهید چمران ادامه پیدا می‌کند.

مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید نیز از ساعت 14:30 همان روز از ابتدای خیابان شهید ناطق نوری واقع در بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بالاتر از پل شهید حکیم آغاز شده و سرانجام پیکر این شهید در مزار یادبود خودش که از زمان شهادتش در در امامزاده جعفر علیه السلام و حمیده خاتون باغ فیض پونک تهران ساخته شد، به خاک سپرده می‌شود.

شهیدمدافع حرم حسن اکبری متولد 24 خرداد 1349 یک سال بعد از شروع جنگ تحمیلی با وجود این که سن کمی داشت، بدون اطلاع والدینش به جبهه رفت. او از نیروهای تخریبچی لشکر 27 محمدرسول الله صل‌الله علیه و آله و سلم بود و در این راه مجروح شد، اما آرزوی شهادت بر دلش ماند.

شهید حسن اکبری در شهریورماه سال 1395 برای خنثی‌سازی بمب‌های بر جامانده از داعش و پاکسازی شهرهای آزادشده به سوریه اعزام شد و سرانجام 20 آذر 1395 در حال پاکسازی منطقه تدمر در حومه شهر حلب بود که توسط داعشی‌ها به شهادت رسید.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سوریه

شهید مدافع حرم شهید حسن اکبری حسن اکبری تدمر داعش این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
جزئیات مراسم خاکسپاری شهید مدافع حرم حسن اکبری 2
جزئیات مراسم خاکسپاری شهید مدافع حرم حسن اکبری 3