دوشنبه 16 مهر 1403

جشنواره دانش‌آموزی جوانه‌های راه در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشنواره دانش‌آموزی جوانه‌های راه در زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اولین جشنواره دانش‌آموزی "جوانه‌های راه " با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان و محوریت کانون‌های فرهنگی تربیتی در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

جعفر گنج‌خانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با هدف فرهنگ سازی در کاهش حوادث جاده ای کشور با موضوع ایمنی رفت و آمد دانش آموزان و فرهنگ‌سازی در ایمنی راه برگزار می شود که علاوه بر حساس سازی افراد می‌تواند منبعی با ارزش برای تولید محتوا در این خصوص به زبان ساده مخاطبان باشد.

وی اضافه کرد: از دیگر اهداف این جشنواره، آشنایی کودکان و نوجوانان با مساله بسیار مهم سوانح ترافیکی و راهکارهای پیشگیری از آن است.

گنج‌خانلو با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اصلی در کاهش تصادفات ترافیکی توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی در سنین مختلف است، اظهار داشت: آموزش متناسب با شرایط اجتماعی و جایگاه افراد به نحوی‌که گستره کامل‌تری را در بربگیرد و ماندگاری و اقناع مناسب‌تری را ایجاد کند، یکی از راهکارهایی است که سایر نهادها و ارگان‌ها می توانند در آموزش به دانش آموزان کمک حال باشد.

وی ادامه داد: این جشنواره در چهار رشته نقاشی، عکاسی برای دانش آموزان برای دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه و در رشته پوستر و کاریکاتور برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود.

به گفته گنج خانلو، دانش آموزان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای آشنایی با ضوابط اختصاصی مورد نیاز هر رشته و نحوه ارسال آثار، ملاک های داوری به سایت جشنواره به نشانی http://javaneh.mrud.ir مراجعه کنند.

هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*