جمعه 21 اردیبهشت 1403

جشنواره فیلم کودک به اعتبار اصفهان سنجاق شده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جشنواره فیلم کودک به اعتبار اصفهان سنجاق شده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما باید بتوانیم چیزی که با نام اصفهان گره خورده و برندش با اصفهان اوج گرفته را قدرش را بدانیم و اجازه ندهیم دستاورد های خودمان را با تصمیماتی که میدانیم نتایج مثبت و سازنده‌ای ندارد تحت الشعاع قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صالحی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص زمزمه های عدم برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در اصفهان اظهار کرد: در جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان یک سیاست کلانی داریم که برگرفته از مطالبات مردمی و هنرمندان است، اینکه در موضوع جشنواره کودک، باید اصفهان و مجموعه شهرداری اصفهان به عنوان یک مشارکت کننده در کنار وزارت ارشاد و سازمان سینمایی قرار بگیرند به جهت داشتن 30 سال تجربه پشت این داستان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در توضیح این تفاهم‌نامه افزود: تفاهم‌نامه‌ای برحسب تجربه 34 دوره گذشته تشکیل شده و ما باید وفادار باشیم به کار کارشناسی و عقلانی که در این مسیر 34 ساله اتفاق افتاده و خروجی آن تفاهم نامه مشارکتی شده است.

وی بیان کرد: در این تفاهم‌نامه و در این مشارکت حتماً طرفین به دنبال تحقق اهداف و آورده هایی برای خودشان هستند، به فرض مثال مجموعه وزارت ارشاد به دنبال انجام وظایف و رسالت های خودش در حوزه سینمای کودک و نوجوان است. اما شهرداری اصفهان هم تعهداتی نسبت به مردم، هنرمندان، کودکان و نوجوانان اصفهانی دارد.

صالحی اذعان داشت: ما باید بتوانیم در یک جمع بندی برد - برد کمک کنیم این تجربه 34 ساله که تبدیل به یک توافق شده است به خوبی با تحقق اهداف ذی‌نفعان به نتیجه برسد، اگر با این نگاه جشنواره را ببینیم فکر می کنم هیچ مشکلی برای برگزاری این جشنواره بزرگ در اصفهان وجود نداشته باشد.

وی در خصوص بودجه پیش بینی شده این جشنواره در شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با پیش بینی لازم ردیف بودجه این جشنواره را انجام دادیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شورای عالی سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند و جلسات این شورا در حال تشکیل شدن است و اعضای شورا حضور دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نامه‌نگاری های مختلفی با وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و فارابی انجام شده است و به ریاست کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و استانداری اصفهان در رابطه با وضعیت اصفهان اعلام آمادگی شده است.

وی اعلام کرد: نمایندگان شهر اصفهان در جریان آمادگی و اقدامات شهرداری اصفهان قرار گرفتند، در رابطه با زیرساخت ها صحبت کردیم و رایزنی ها انجام شده است، ما از هر نظر براساس آن مسیر منطقی که از 34 سال گذشته آغاز شده و اکنون منجر به تفاهم‌نامه شده است با در نظر گرفتن منافع طرفین در شورای شهر، مجموعه شهرداری آماده برگزاری این جشنواره هستیم.

صالحی یادآور شد: شهردار اصفهان دستور پیگیری این موضوع را سال گذشته صادر کردند اما این داستان همت و اراده وزارت ارشاد را می طلبد که من مطمئنم وزیر ارشاد با شناختی که از اصفهان، تجربه و توانمندی این شهر دارد، حتماً به این مسئله نگاه مثبتی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: همچنین خوشبختانه در این چند روز اخیر از دیگر مسئولانی که در این عرصه فعالیت دارند، اقدامات مثبتی را شاهد بودیم و حتماً به این موضوع توجه خواهند داشت که آزموده را آزمودن خطاست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید داشت: زمانی که یک شهری همانند اصفهان با سابقه چند هزار ساله و یک تجربه بیست و چند ساله نشان داده است که می‌تواند درخور این برند و این موضوع اقدام کند و تجربه موفقی را برای ایران در ابعاد بین المللی داشته قطعاً مسئولان هم این تیزهوشی را خواهند داشت که از این تجربه و توانمندی استفاده کنند و به مردم و هنرمندان شهر اصفهان احترام بگذارند، ما باید بتوانیم چیزی که با نام اصفهان گره خورده و برندش با اصفهان اوج گرفته را قدرش را بدانیم و اجازه ندهیم دستاورد های خودمان را با تصمیماتی که میدانیم نتایج مثبت و سازنده‌ای ندارد تحت الشعاع قرار دهیم.

انتهای پیام /