دوشنبه 11 تیر 1403

جشنواره ملی موسیقی کلاسیک ایرانی در بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشنواره ملی موسیقی کلاسیک ایرانی در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: این استان با غنای فرهنگی و اصیل موسیقی سنتی و بومی محلی و هنرمندان برجسته در سال جاری میزبان سومین دوره جشنواره ملی موسیقی کلاسیک ایرانی است.

به گزارش ایرنا، فاطمه کرمپور روز یکشنبه در نشست هماهنگی جشنواره ملی موسیقی کلاسیک ایرانی بیان کرد: یکی از اهداف مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر از برگزاری این رویداد ملی، توجه به بخش پژوهشی جشنواره و استفاده از دستاوردهای آن است که برنامه ویژه‌ای نیز در این ارتباط در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: 85 هنرمند در سومین دوره این جشنواره شرکت کرده‌اند و زمینه لازم برای برگزاری این رویداد ملی به دو صورت آنلاین و حضوری مهیا است و بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، رویکردها و زمان‌بندی در زمینه نحوه برگزاری جشنواره در آینده اعلام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد در بوشهر، از استادان برتر و پیشکسوت دعوت می‌شود تا با بهره‌گیری از تجارب آنها، این جشنواره با کیفیتی بالا برگزار و سبب ایجاد شور و نشاط درمیان مردم شود.

در ادامه این نشست دبیر اجرایی جشنواره ملی موسیقی کلاسیک ایرانی، عنوان کرد: این جشنواره یکی از رویدادهای تاثیرگذار در 2 سال اخیر موسیقی ایران و میزبان هنرمندان شاخص این بخش و علاقه‌مندان این حوزه بود.

امیر مردانه افزود: این جشنواره، بطور کامل مستقل است که از همان دوره اول برگزاری با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و هنرمندان مواجه شد و توانست به سهم خود جریان موثری در این عرصه پدید آورد.

وی گفت: با توجه به داینکه دو دوره قبلی این جشنواره در تهران برگزار شده‌است، امیدواریم سومین دوره این جشنواره در استان بوشهر نیز به بهترین شکل برگزار شود.

*س_برچسب‌ها_س*