یک‌شنبه 6 آبان 1403

جشنواره موسیقی فجر فرصتی است برای شناخت ظرفیت‌ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشنواره موسیقی فجر فرصتی است برای شناخت ظرفیت‌ها

تهران - ایرنا - دبیر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در پیامی به این رویداد نوشت: رویدادها و جشنواره های موسیقی از جمله جشنواره موسیقی فجر فرصتی است تا شناختی از وضعیت موسیقی و ظرفیت‌های هنرمندان و جوانان و اجرای آثارشان فراهم شود.

شاهین فرهت دبیر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر روز 23 بهمن ماه در پیامی برای مطرح‌ترین رویداد سالانه موسیقی، نوشت: موسیقی پیوستگی عمیق احساسی با زندگی هر فرد دارد و آن را نیرو می بخشد. سرزمین پهناور ایران از موسیقی های مختلف تشکیل شده است. موسیقی نواحی، نمایشگر احساسات عمیق مردم این سرزمین است و از طرف دیگر موسیقی ردیف دستگاهی یا موسیقی شهری با نظم مشخص آن، نشان دهنده گسترش ملودی های دل انگیز و احساسات پاک ایرانیان است. با ایجاد مراکز آکادمیک موسیقی، شناخت آهنگسازان بزرگ نیز فراهم شده است و در نتیجه قدرت خلاقیت و درک جوانان ایران را بالا برده است.

به گفته این آهنگساز، رویدادها و جشنواره های موسیقی از جمله جشنواره موسیقی فجر فرصتی است تا شناختی از وضعیت موسیقی و ظرفیت های هنرمندان و جوانان و اجرای آثارشان فراهم شود و گونه های مختلف موسیقی متناسب با سلایق متنوع کنار هم ارائه شود. سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و حضور گروههایی در انواع موسیقی بیانگر بالندگی و پویایی موسیقی است که در متن جامعه امروز ما جریان دارد و ضرورت دارد با شناخت نیازها و توانمندی های آن به آینده موسیقی ایران بیندیشیم.

وی با گرامیداشت یاد هنرمندانی که امروز نیستند اما در دل های ما جای دارند، اعلام کرد: هیات انتخاب آثار و گروههای سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجربا تشکیل 17 جلسه و با نگاه کارشناسی، تخصصی و جامع به موسیقی و جشنواره، گروههایی را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت از شامگاه امشب چهارشنبه 23 بهمن تا روز چهارشنبه 30 بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و 82 گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با 90 اجرا در 80 نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

گفتنی است جشنواره های استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و گروه‌های بومی استان سیستان و بلوچستان در این دوره جشنواره از 20 تا 25 بهمن در شهرهای زاهدان، چابهار، نیک شهر و قصرقند اجراهای خود را بروی صحنه برده اند.

در این دوره از جشنواره یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی گرامی داشته می‌شود و نخستین دوره جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه سال از برنامه هایی خواهد بود که برای نخستین بار برگزار خواهند شد.

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه اول اسفند در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*