یک‌شنبه 1 مهر 1403

جلسه مهم درباره قوانین مالیاتی / قانون پایانه های فروشگاهی چه می شود؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
جلسه مهم درباره قوانین مالیاتی / قانون پایانه های فروشگاهی چه می شود؟

موضوعاتی که در این نشست مطرح شدند، شامل تاخیر در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و تامین زیرساخت لازم، متناسب‌سازی کدهای اینتا، مالیات نرخ سود فعالیت، استرداد مالیات بر ارزش افزوده، بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی‌ها بود. تاخیر در اجرای این قوانین و لازمهای مربوطه ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد و نیازمند بررسی دقیق و تحلیل عوامل مرتبط با سیاست‌ها، قوانین، مدیریت و عوامل اقتصادی باشد. روز...

روز گذشته، هیات رئیسه اتاق اصناف تهران با حضور در محل سازمان امور مالیاتی، با رئیس کل این سازمان در خصوص اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی به هم‌اندیشی پرداختند. در این نشست، موضوعات مربوط به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و تبادل نظر درباره آن مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

در این نشست هم‌اندیشی، حمیدرضا رستگار، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف تهران و محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی به همراه معاونین این سازمان و روسای اتحادیه های صنفی تهران به بحث و گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

چگونگی و لزوم تاخیر در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و تامین زیرساخت لازم، متناسب‌سازی اینتا کدها، مالیات نرخ سود فعالیت، استرداد مالیات بر ارزش افزوده، بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی‌ها و نظایر آن از جمله موارد مطروحه در این نشست که 4 ساعت به طول انجامید، بود.

گفتنی‌ست لایحه تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در مجلس شورای اسلامی، 26 تیر ماه سال جاری در مجلس تصویب و پس از ایرادات شورای نگهبان، اصلاح و مجددا به این شورا ارسال شده بود که اینک به تصویب نهایی رسیده و از اول دی ماه، لازم الاجرا است.

جلسه مهم درباره قوانین مالیاتی / قانون پایانه های فروشگاهی چه می شود؟ 2