یک‌شنبه 8 مهر 1403

جلوه‌های بی‌نظیر ایثار و همدلی مردم در روزهای سخت کرونایی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جلوه‌های بی‌نظیر ایثار و همدلی مردم در روزهای سخت کرونایی

در روزهای سخت کرونا، دل‌هایی برای کمک به همنوعان می‌تپد، این همان حس همدلی و با هم بودن است که تلخی‌های کرونا را کم می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، تلخ ترین خبر سال 98 شیوع ویروس کرونا در کشور بود که در اسفند ماه در بسیاری از شهرهای کشور مشاهده شد، تصورش سخت بود این که بیماری منحوس قرار است مدتهای زیادی در بین مردم وجود داشته و تن های زیادی را رنجور و جان های زیادی را قربانی کند.

دور شدن از دوستان و عزیزان، تعطیلی بسیاری از کسب و کارها و مشکلات اقتصادی از پیامدهای منفی این بیماری شد، همچنین بسیاری از برنامه های مذهبی و اجتماعات نیز تحت تاثیر قرار گرفته و با اندک جمعیت برگزار شدند، خانواده های زیادی داغدار شده و تعدادی از مدافعان سلامت آسمانی شدند.

اما در میان این همه تلخی و سختی، شیرینی هایی از جنس همدلی، کنار هم بودن، ایثار و فداکاری در ایام کرونا به اوج رسید، در واقع همه با الگو گیری از راه و مکتب سردار دلها در میدان مقابله با کرونا حاضر شدند، هر کسی با هر سن و سالی و با هر نیتی برای کمک به کاهش بار سنگین کرونا به میدان آمد، یکی کارگاه ماسک راه اندازی کرد، یکی در تهیه بسته های بهداشتی فعالیت داشت و در این میان گروه های جهادی به صورت خودجوش برای ضدعفونی کردن معابر و خیابانها با همه توان تلاش می کردند.

گروه های جهادی، خودجوش به میدان آمدند

هر کسی گوشه ای از کار را گرفته بود تا بتواند در این روزهای سخت، دین خود را ادا کند و برای آلام دردهای روزهای کرونایی اقدامی انجام دهد، در واقع این همه تلاش، جهاد در راه خدا است که بدون ذره ای خستگی با گذشت 15 ماه از شیوع کرونا همچنان با قدرت ادامه دارد.

فداکاری ها و همدلی ها در این روزها دیدنی و ستودنی بود، بعد از فرامین رهبری مبنی بر رزمایش کمک مومنانه برای کمک به نیازمندان در ایام کرونا، خیرین، نهادها و گروه های جهادی به میدان آمدند و در این راستا بسیج مانند همیشه پیشتاز اجرای این برنامه بود.

این رزمایش تنها مختص تهیه بسته های معیشتی نبود بلکه نیازهای اولیه خانوارهای نیازمند مانند بسته های معیشتی، بهداشتی، تهیه جهیزیه، لوازم التحریر و حتی تهیه کارت هدیه بود تا بخشی از نیازمندی های خانوارهای آسیب دیده در ایام کرونا کاهش یابد.

علاوه بر همه این اقدامات، بخشی از کمک های مومنانه به سمت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در زندانها سوق داده شد و در مناسبت های مختلف با همت خیرین و ستاد دیه تعداد زیادی از این زندانیان آزاد و به آغوش خانواده بازمی گردند.

لرستان از جمله استان هایی است که از نخستین روزهای شیوع کرونا تاکنون همواره بدون ذره ای خستگی در صف خدمت و کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا قرار دارد، در هر مناسبتی دریای خروشان همدلی به راه می افتد و قطره قطره از کمک های خیرین در کنار هم، آوای مهربانی های را طنین انداز می کند.

مردم لرستان در ایثار و فداکاری زبانزد هستند و در ایام کرونا این فداکاری به نهایت رسیده است.

110 میلیارد تومان در رزمایش های کمک مومنانه هزینه شد

سرهنگ احسان جهانبخش مسئول بسیج سازندگی لرستان در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 219 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

وی افزود: علاوه بر بسته های معیشتی، 688 جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، 27 هزار لوازم التحریر برای دانش آموزان، یک میلیون و 400 هزار ماسک، 340هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان تصریح کرد: در مجموع تاکنون 110 میلیارد تومان برای رزمایش کمک مومنانه در استان هزینه شده است و همچنان این برنامه با همت جهادگران، خیرین، بسیجیان و اقشار مردم به قوت خود باقیست.

جهانبخش با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در قالب رزمایش کمک مومنانه، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بوده که تاکنون 113 زندانی از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی بیان کرد: در هر مناسبتی رزمایشی عظیم از سیل مهربانی ها و سخاوتمندی های هم استانی ها ایجاد می شود که همدلی و فداکاری در آن موج می زند.

220 نفر زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند

توکل شاکرمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در سال گذشته 220 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با همکاری و مشارکت خیرین، رایزنی ها و ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 21 زندانی جرائم غیر عمد آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیر عامل ستاد دیه لرستان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی، تلاش شد تا همزمان با عید سعید فطر 20 زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان آزاد شوند.

وی بیان کرد: برای آزادی این تعداد زندانی حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت خواهد شد که این برنامه با همت و کمک های خیرین انجام می شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان لرستان تصریح کرد: خوشبختانه خیرین با نیت های مختلف برای آزادی زندانیان تلاش می کنند که سبب شده تا در هر مناسبتی در طول سال تعداد زیادی از زندانیان آزاد شوند.

آزادی 20 زندانی جرائم غیر عمد در ماه رمضان

فیروز جعفری مسئول بسیج حقوقدانان لرستان اظهار داشت: در سال گذشته با کمک بسیج حقوقدانان، مشارکت ستاد دیه و خیرین 120 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان از زندان آزاد شدند، همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 10 نفر زندانی دیگر از زندان آزاد شدند.

وی افزود: همزمان با ماه رمضان تعداد 20 زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد خواهد شد که در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، اقشار بسیج، خیرین، ستاد دیه و بسیج حقوقدانان همکاری دارند و تلاش بر این است که با افزایش مشارکتها، تعداد بیشتری از زندان آزاد شوند.

انتهای پیام /

جلوه‌های بی‌نظیر ایثار و همدلی مردم در روزهای سخت کرونایی 2
جلوه‌های بی‌نظیر ایثار و همدلی مردم در روزهای سخت کرونایی 3
جلوه‌های بی‌نظیر ایثار و همدلی مردم در روزهای سخت کرونایی 4
جلوه‌های بی‌نظیر ایثار و همدلی مردم در روزهای سخت کرونایی 5