یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

جمهوری اسلامی از خجالت طالبان در آمد / طالبان یک گروه تروریستی است و با داعش ارتباط بسیار قوی دارد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
جمهوری اسلامی از خجالت طالبان در آمد / طالبان یک گروه تروریستی است و با داعش ارتباط بسیار قوی دارد

اقتصادنیوز: افغانستان شاهد حضور گسترده مردم معترض به اقدامات و سیاست‌های گروه تروریستی طالبان، در جریان تشییع پیکر چند تن از قربانیان اقدامات تروریستی در منطقه شیعه‌نشین هرات بود.

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در دو هفته گذشته هشت نفر هدف حملات مسلحانه قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

تداوم این حملات، بیانگر دو موضوع است نخست اینکه این نوع حملات، یک حادثه ساده نیست بلکه دارای ماهیت کاملاً تروریستی است دوم اینکه ادامه آن، بیانگر آن است که تصمیم سازمانی مشخصی پشت این حملات قرار دارد.

گروه حاکم بر افغانستان، معمولاً این حملات را به گروه‌هایی از جمله داعش و سایر گروه‌های تکفیری نسبت می‌دهد. با اینحال، سیاست‌ها و عملکرد گذشته طالبان نشان داده است که این گروه، از سرکوب اقلیت شیعه حمایت می‌کند و اگر خود مستقیماً در این جنایات دخالت ندارد غیرمستقیم از عاملان آن حمایت می‌کند.

پیوندهای این گروه تروریستی با سایر گروه‌های تکفیری و افراطی، همچون داعش و غیره بسیار قوی است و این یک واقعیت انکارناپذیر است. بنا به گزارش منابع بین‌المللی، افغانستان در دوره حاکمیت طالبان به «بهشت امن گروه‌های افراطی، همچون داعش و القاعده تبدیل شده است». در چنین شرایطی، خود طالبان نیز به اقدامات تروریستی دامن می‌زند.

همچنین بخوانید