جمعه 27 مهر 1403

جنبش مقاومت حماس

جنبش مقاومت حماس

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولی نصر، تحلیلگر ارشد مرکز مطالعاتی بروکینگز و مشاور پیشین باراک اوباما در یادداشتی برای فارن‌پالیسی به بررسی سناریوهای پیش روی منطقه خاورمیانه پس از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل یا همان عملیات وعده صادق 2 پرداخته است. اول اکتبر 2024، برای دومین بار در سال جاری، ایران مواضع اسرائیل را با 200 موشک هدف قرار داد. این بار، تهران در بمباران مواضع اسرائیلی از موشک های پیشرفته تر استفاده کرد...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حملات موشکی بالستیک ایران به اسرائیل در یکم اکتبر ترس از یک جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه را افزایش داده است. مارپیچ تنش در 17 و 18 سپتامبر با انفجار هزاران پیجر و رادیو توسط نیروهای حزب‌الله در سراسر لبنان آغاز شد. حملات هوایی مداوم در بیروت و جنوب لبنان مهم ترین عملیات اسرائیل در 11 ماه تشدید تنش‌ها را رقم زده است. «مونا یعقوبیان» معاون مرکز خاورمیانه و شمال آفریقا در موسسه صلح ایالات...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روابط معاصر ایالات متحده و اسرائیل در زمان دولت جان اف کندی شکل گرفت. رئیس‌جمهور پس از ملاقات با گلدا مایر، وزیر خارجه اسرائیل در سال 1962، اعلام کرد که روابط ایالات متحده با اسرائیل به اندازه روابط با بریتانیا «ویژه» است. در طول 6دهه بعد، ایالات متحده متعهد به کمک به حفاظت از اسرائیل شده است، در درجه اول از طریق یک رابطه نظامی که واشنگتن را ملزم می‌کند تا از «نقاط نظامی کیفی» اسرائیل...

وب‌گاه خبر آنلاین

جمیله کدیور گفت: جنگ یکی از اجزای وجودی اسرائیل است. اگر خواهان جنگ نبود، مردم غزه و کرانه باختری را تحت محاصره و تبعیض و بی عدالتی قرار نمی‌داد و چندین دهه در مقابل تاسیس دولت فلسطین سنگ اندازی نمی‌کرد تا اتفاقی چون 7 اکتبر رخ دهد.

وب‌گاه گسترش

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به شایعه‌سازی‌های چند روزه درباره سردار اسماعیل قاآنی پایان داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ارتش رژیم اسرائیل امروز دوشنبه به شایعه‌سازی‌های چند روزه درباره سردار اسماعیل قاآنی پایان داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه به شایعه‌سازی‌های چند روزه درباره سردار اسماعیل قاآنی پایان داد.

وب‌گاه عصر ایران

پایگاه خبری آکسیوس آمریکا به نقل از یک مقام اسرائیلی: تاریخ پیام‌ها مشخص نیست، اما به نظر نمی رسد که السنوار موضع خود درخصوص آتش بس را تغییر داده یا آن را تلطیف کرده باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در سالگرد یکسالگی جنگ غزه هشدار داد: منطقه خاورمیانه در حال فرو رفتن عمیق تر در درگیری بوده و زمان دستیابی به آتش بسی فرا رسیده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

گردان‌های القسام اعلام کرد که 2 تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را با بمب زمینی و راکت ضد زره یاسین 105 در شمال شرقی اردوگاه البریج هدف قرار داده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ارتش رژیم‌صهیونیستی تایید کرد که یحیی سنوار رهبر جنبش حماس زنده است و با میانجی‌ها ارتباط برقرار کرده است. ارتش رژیم‌صهیونیستی تایید کرد که یحیی سنوار رهبر جنبش حماس زنده است و با میانجی‌ها ارتباط برقرار کرده است. به گزارش عرشه آنلاین آمیت سیگال خبرنگار اسرائیلی هم نوشت ارتباط با یحیی السنوار برقرار شده و ظاهرا مصری‌ها و قطری‌ها توانستند پیام با سنوار رد و بدل کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

روزنامه اصلاح‌طلب: درخشش موشک های ایرانی همراه با خطبه‌های مهم رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه موجب افزایش آرامش در جامعه شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ارتش رژیم‌صهیونیستی تایید کرد که یحیی سنوار رهبر جنبش حماس زنده است و با میانجی‌ها ارتباط برقرار کرده است.