شنبه 14 مهر 1403

جنوب لبنان قبرستان تانک‌ها و نفرات صهیونیستی شد / هلاکت بیش از 20 کماندو در کمین تکاوران حزب الله + عکس

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جنوب لبنان قبرستان تانک‌ها و نفرات صهیونیستی شد / هلاکت بیش از 20 کماندو در کمین تکاوران حزب الله + عکس

تجربه جنگ 33 روزه در حال تکرار است. رزمندگان مقاومت در سه روز گذشته توانستند تمام تلاش‌ها برای نفوذ به مرز‌های لبنان را ناکام بگذارند و تنها در یک روز بیش از 120 کشته و زخمی را به نیرو‌های اشغالگر تحمیل کنند. تعدادی از تانک‌های مرکاوا و دیگر قوای زرهی صهیونیستی هم توسط پرتابگر‌های ضدتانک حزب الله شکار و نابود شدند.

به گزارش خبرنگار امنیتی و دفاعی خبرگزاری دانشجو، رزمندگان مقاومت در سه روز گذشته توانستند مانند یک دیوار نفوذناپذیر در برابر اشغالگرانی که قصد رخنه به مرز‌های لبنان را داشتند ایستادگی کرده و در تمامی نقاط دشمن صهیونیستی را به عقب نشینی وادار کنند. در 3 روز گذشته تجربه جنگ 33 روزه در جنوب لبنان تکرار شد با این تفاوت که اینبار تنها سه روز زمان لازم بود تا حزب الله موفق شود ستون متجاوز ارتش اشغالگر صهیونیستی از هم فرو بریزد و محبور به فرار کند.

این درگیری‌ها با اعزام چتربازها و کماندوهای اسرائیلی برای رخنه به پشت نوار مرزی از روز چهارشنبه 11 مهرماه بصورت جدی آغاز و روز پنجشنبه 12 مهرماه به اوج خود رسید. نبرد زمینی دیروز و امروز نیز در نقاط مختلف همچنان ادامه دارد، اما تا این لحظه دست برتر با مقاومت بوده است. نیروهای تکاور یگان ویژه رضوان حزب الله نقش ویژه‌ای در این دفاع ایفا کرده‌اند.

محمود قماطی، نایب رئیس شورای سیاسی حزب‌الله پس از چند روز نبرد زمینی در مرز‌های جنوبی لبنان گفت: در هیچ نقطه‌ای از مرز اجازه نفوذ را به دشمن نداده‌ایم. وی افزود: رزمندگان مقاومت تمامی تلاش‌های اشغالگران برای نفوذ به خاک لبنان را ناکام گذاشته‌اند. آماده هرگونه تلاشی از جانب دشمن برای پیش‌روی هستیم، ما در این بخش بر دشمن برتری داریم و نیرو‌های دشمن به هر عمقی از خاک لبنان وارد شوند، همان‌جا به گورستان آنها و تانک‌هایشان تبدیل خواهد شد. قماطی تاکید کرد: موشک‌های ما تا 150 کیلومتر برد دارد و ما توانسته‌ایم شدت شلیک‌ها را حفظ کنیم.

سد مستحکم مقاومت

خبرنگار خبرگزاری دانشجو از لبنان گزارش داده است: تکاوران حزب الله روز پنجشنبه در جنوب لبنان در سه محور با قدرت جلوی ورود سربازان نخبه و کماندو‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان را گرفتند. این درگیری ابتدا در مارون الراس جایی که در دیوار بتنی بین لبنان و فلسطین اشغالی دشمن یک شکاف ایجاد کرد رخ داد. رزمندگان مقاومت با قدرت یک کمین موفق را در مقابل سربازان دشمن قرار دادند که باعث وارد آمدن تلفات جدی میان آنها شد.

جنوب لبنان قبرستان تانک‌ها و نفرات صهیونیستی شد / هلاکت بیش از 20 کماندو در کمین تکاوران حزب الله + عکس 2