چهارشنبه 3 تیر 1405

جنوب کرمان رتبه سوم اجرای سامانه نوین آبیاری کشور را کسب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جنوب کرمان رتبه سوم اجرای سامانه نوین آبیاری کشور را کسب کرد

جیرفت - ایرنا - مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از کسب رتبه سوم این سازمان در زمینه اجرای سامانه های نوین آبیاری طی سال گذشته خبر داد.

وحدت برخورداری روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه اظهار داشت: سال گذشته طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری جنوب کرمان در هفت هزار هکتار از اراضی این منطقه با اعتبار 2 هزار و 100 میلیارد ریال اجرا شد.

وی 245 هزار هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان را مستعد اجرای آبیاری تحت فشار دانست و از تجهیز 85 هزار و 400 هکتار از این اراضی به سامانه های نوین آبیاری خبر داد.

وی ادامه داد: طبق برآورد کارشناسان، منطقه جنوب کرمان در زمینه تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین 10 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیر آب و خاک جنوب کرمان گفت: این منطقه ضمن بالا بردن راندمان آبیاری و مصرف بهینه آب کشاورزی با رعایت هیدرومدول آبیاری از سوی کشاورزان حدود 30 میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی کرده است.

جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

*س_برچسب‌ها_س*