دوشنبه 16 مهر 1403

جهاددانشگاهی پله ترقی جوانان مستعد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
جهاددانشگاهی پله ترقی جوانان مستعد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: جهاددانشگاهی پله ترقی جوانان مستعد است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سال تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد انقلابی در مرداد سال 59 در راستای اهداف فرهنگی، پژوهشی و رفع نیازهای جامعه تشکیل شد و تاکنون در زمینه تحقیقات و شکوفایی استعدادها، توفیقات خوبی کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در موارد مختلف پروژه‌های متعددی دارد که با توجه به رسالت جهاددانشگاهی می‌تواند زمینه تعامل و همکاری دو نهاد را فراهم کند، عنوان کرد: سازمان اوقاف با توجه به تعدد موقوفات و پروژه‌های اقتصادی، یکی از مهم‌ترین مراکزی است که می‌تواند در اجرای طرح‌های تحقیقاتی، علمی، دانش‌بنیان، کشاورزی و سایر موارد با جهاددانشگاهی همکاری کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با بیان اینکه جهاددانشگاهی در زمینه ایجاد اشتغال و آموزش‌های اشتغال‌محور گام‌های موثری برداشته است، تصریح کرد: امید است با همه‌گیر شدن این آموزش‌ها و فعالیت‌ها، اشتغال‌های کوچک ولو خانگی و کارگاهی شکل گیرد که در همین راستا اداره اوقاف آمادگی خود را برای آموزش‌های اشتغال‌زا اعلام می‌کند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به اهداف و وظایف تعریف شده جهاددانشگاهی، احساس می‌شود مردم و جوانان باید بیشتر با برنامه‌ها و طرح‌های این نهاد آشنا شوند؛ چراکه خیلی از افراد توانمندی‌هایی دارند که نمی‌دانند از کجا و چطور کار را آغاز کنند و جهاددانشگاهی می‌تواند پله ترقی و پیشرفت این افراد باشد.

کرمی به تبلیغات و شناساندن توانمندی‌های جهاددانشگاهی در جامعه تاکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد در توسعه امور فرهنگی باید همکاری حوزه و مراکز علمی تقویت شود و جهادانشگاهی باید بیشتر به این موضوع اهمیت دهد؛ چراکه فرهنگ‌سازی در همه زمینه‌ها یکی از اولویت‌های مهم مراکز فرهنگی بوده و در اهداف جهاددانشگاهی نیز می‌گنجد.

انتهای پیام