شنبه 14 مهر 1403

جهاد آموزشی معلمان در روزهای کرونایی دیده نمی‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جهاد آموزشی معلمان در روزهای کرونایی دیده نمی‌شود

زنجان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در شرایط کنونی فعالیت آموزشی معلمان در فضای مجازی در کنار کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، کمتر نیست و در واقع می‌توان گفت جهاد آموزشی معلمان دیده نمی‌شود.

علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره با اینکه معلمان در شرایط کرونایی کشور بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش می کشند، افزود: هم اکنون معلمان به صورت شبانه روز در اختیار دانش‌آموان هستند، زندگی خود را صرف این کار کرده اند و از طرفی فعالیت این قشر چند برابر بیشتر شده بطوریکه سختی های کار آنان در مقایسه با گذشته بسیار پیچیده تر شده است.

این مسؤول با بیان اینکه کار تربیتی در فضای مجازی بسیار سخت است ادامه داد: معلمان بیش از گذشته به حوزه تربیتی توجه کنند چرا که این بخش از آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به سایر بخش ها برخوردار بوده و در برنامه ریزی ها نیز به این مهم توجه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پست و مقام داشته‌ها و دارایی ها، وسیله و ابزار آزمون مدیران بوده و بطور طبیعی مسوولیت نیز می‌تواند هم نعمت و هم نقمت باشد.

وی اضافه کرد: خدمت به انسانها با نگاه الهی، نعمت بوده و کوتاهی در این راه نقمت است و مسوولیت در نظام تعلیم و تربیت با همه سختی ها جای شکرگزاری و ارزش والاتری دارد.

کاظمی افزود: در پایان خدمت، بهترین کار برای مدیر این است که از خداوند طلب غفران کند و در این میان طول زمان مدیریت اهمیتی ندارد، بلکه عرض آن و میزان اثرگذاری فعالیت‌های انجام شده، الگو شدن در ارزیابی‌ها اهمیت دارد و خوشبختانه درگزارش ارائه شده اقدامات بسیار عمیق و اثرگذار در آموزش و پرورش این استان انجام گرفته که از جمله آن مسابقات ملی قرآن دانش آموزی در سال گذشته است.

این مسؤول همچنین از مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان خواست با برخورداری از تجارب گذشته، با مشورت و تعامل با همه ذی‌نفعان خود، امور این دستگاه فرادستگاهی را پیش ببرد.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه گفت: هم اکنون که با شیوع کرونا درگیر هستیم اتاق فکری در این راستا شکیل می‌شود تا تصمیم‌هایی برای آموزش و به خصوص پرورش پس از کرونا گرفته شود و این مهم در مناطق روستایی و محروم با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

حسن مظفری خاطرنشان کرد: برای دانش‌آموزان مناطق مختلف استان که از آموزش و هم پرورش کمتری برخوردار هستند عدالت آموزشی با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد که تحقق این مهم چشم انداز بهتری را به دنبال دارد.

درپایان این مراسم حسن مظفری که پیش از این سمت مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان را داشت و قبل از این سمت نیز به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش ناحیه 2 استان را در کارنامه کاری دارد به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان زنجان منصوب شد و از خدمات ابراهیم رفیعی مدیرکل قبلی این دستگاه که از اواخر اسفند سال 97، به مدت 22 ماه سکانداری دستگاه تعلیم و تربیت استان را بر عهده داشت، قدردانی شد.

*س_برچسب‌ها_س*