پنج‌شنبه 19 مهر 1403

جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری 25 طرح انتقال آب در دست اجرا دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری 25 طرح انتقال آب در دست اجرا دارد

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرحهای عمرانی این بخش گفت: این سازمان 25 طرح انتقال آب مرتبط با طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

ذبیح‌الله غریب شامگاه سه‌شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای اجرای این پروژه‌ها 240 میلیارد ریال مصوب شده است، که تاکنون 225 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی افزود: در سال گذشته 785 میلیارد ریال برای توسعه باغ در زمین‌های شیب‌دار، کشت گیاهان دارویی و اجرای سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری مصوب و 680 میلیارد ریال آن اختصاص داده شد.

غریب تصریح کرد: از این مبلغ 160 میلیارد ریال به توسعه باغ در زمین‌های شیب‌دار و کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته که تاکنون 105 میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

وی یادآور شد: همچنین 380 میلیارد ریال برای اجرای سامانه نوین آبیاری در پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری مصوب شد که 350 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی براساس مصوبه شورای اقتصاد در خصوص گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی، 161 واحد صنعتی و تولیدی را مصرف کننده سوخت مایع اعلام کرد.

سیامک حیدری تاکید کرد: از این تعداد تاکنون به 113 واحد گازرسانی شده و عملیات گازرسانی به 39 واحد صنعتی تولیدی دیگر در سال‌جاری انجام می‌شود.

حیدری با اشاره به وجود 946 روستا در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از این تعداد 633 روستا قابل گازرسانی است که تاکنون به 509 روستا شده و عملیات گازرسانی به 34 روستای دیگر در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: هم‌اینک 99.3 درصد جمعیت شهری و 89.8 درصد جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی مصرف کننده سوخت مایع به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده از سوخت سبز (گاز) انجام می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*