سه‌شنبه 28 فروردین 1403

جهش تولید با هم‌افزایی همه بخش‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جهش تولید با هم‌افزایی همه بخش‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد

کرمانشاه - ایرنا - رییس خانه صنعت و معدن کرمانشاه بااشاره به عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در احیای 193 واحد تولیدی در سال گذشته گفت: جهش تولید حاصل کار منظم و دقیق یک مجموعه به هم تنیده بخش‌های خصوصی، دولت، سیستم بانکی و فعالان اقتصادی است که با هم‌افزایی اتفاق می‌افتد.

جهانبخش شکری روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه برگزار شد، دولت را یک طرف تولید دانست که بیشتر شرایط و زمینه های لازم برای تسهیل در روند تولید را فراهم می‌کند.

او ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را نماد هم افزایی بالای بخش خصوصی و دولت اعلام کرد و گفت: سال گذشته در این ستاد بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان که سالها لاینحل مانده بود رفع و احیا شد و بسیاری از مشکلات دست و پاگیر برخی از واحدها مانند بدهی برق، گاز و آب نیز حل شد که جای تقدیر دارد.

شکری، بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی را در بخش بانکی اعلام کرد و گفت: بوروکراسی بانکی مشکل عمده واحدهای تولیدی استان است و باید با هم افزایی در روند پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی تسریع شود.

رییس خانه صنعت و معدن کرمانشاه در ادامه از مصوبه دادگستری استان که بانک ها حق ندارند واحدهای تولیدی بدهکار را تعلیق و تعطیل کنند، قدردانی کرد و آن را نشانه درک بالای وضعیت فعلی اقتصاد استان دانست.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود به ضعف فرهنگ کار در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ضعف فرهنگ کار ریشه در خانواده های کرمانشاهی دارد، زیرا خانواده ها به فرزندان خود اجازه نمی دهند از نوجوانی و کودکی با کار آشنا شوند و فقط دوست دارند آنها درس بخوانند تا در آینده پشت میزنشین شوند.

او گفت: اما کار پشت میزنشینی برای همه نیست، در حالی که فرزند آنها تحصیلات عالی کسب کرده و توقع بالایی برای پیدا کردن شغل پیدا کرده و نمی تواند به کارهای فیزیکی تن دهد و این باعث می شود افراد بیکار استان افزایش یافته در حالی خوب نگاه کنیم کار هست فقط باید توقع را پایین آورد.

دهم تیر ماه در تقویم کشور روز صنعت و معدن نام گذاری شده است و از فعالان بخش های مختلف آن به ویژه کارآفرینان برتر تقدیر می شود.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی است. نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال گذشته 15.7 درصد اعلام شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*