چهارشنبه 18 مهر 1403

جهش تولید نسخه ای کارآمد برای عبور از تحریم های اقتصادی، نفتی و بانکی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جهش تولید نسخه ای کارآمد برای عبور از تحریم های اقتصادی، نفتی و بانکی است

یاسوج - ایرنا - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شعار امسال از نگاه رهبر معظم انقلاب جهش تولید یک نسخه کارآمد برای عبور از تحریم های اقتصادی، نفتی و بانکی آمریکا است و هر چه تولید اقتصادی در کشور بیشتر شود، استقامت و بازدارندگی بیشتر و تاثیر گذاری دشمن کم اثرتر می شود.

حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جهش تولید تضمینی برای نسل های آینده کشور است و اگر رونق و جهش تولید به وجود نیاید آیندگان متضرر خواهند شد.

وی افزود: تحقق شعار جهش تولید نیازمند الزاماتی است که در وهله نخست بازنگری در قانون واردات کالا به کشور است و باید از ورود کالاهایی خارجی که مشابه آنها در داخل تولید می شود جلوگیری کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در پی آن برای رسیدن به جهش تولید، مبارزه با شبکه های مافیایی قاچاق به کشور باید در دستور کار قرار گیرد چنانچه با کالاهایی که به صورت قاچاق و از مبادی قانونی وارد می شود مبارزه نشود، جهش تولید محقق نمی شود.

حجت الاسلام حکمتی نیک بیان کرد: جهش تولید ارتقای کیفیت کالاهای داخلی برای رقابت با محصولات خارجی است و چنانچه ارتقای کیفیت کالاها انجام شود مورد استقبال مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در عرصه تولید موانعی در کشور وجود دارد که باید برداشته شود و تا این موانع وجود دارد نمی توان به مرحله رونق و جهش تولید به معنای واقعی رسید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: وابستگی به اقتصاد تک محصولی نفت اولین مانع تولید است هر چند تعیین قیمت نفت در دست ما نیست اما سایر کشور آن را دچار نوسان قیمت می کنند، بنابراین باید از این اقتصاد تک محصولی خارج شویم و میزان وابستگی به آن کاهش یابد.

حجت الاسلام حکمتی نیک ابراز داشت: دولتی شدن اقتصاد از دیگر موانع تولید است در حالی که براساس اصول قانون اساسی دولت باید امور را به بخش خصوصی واگذار کند و شروط حمایت و نظارت بر بخش خصوصی را سرلوحه کار قرار دهد.

وی گفت: فساد و رانت اقتصادی نیز از موانع تولید است که به شدت یک آفت و سم مهلک به شمار می رود و باید متولیان امر و سیستم قضایی با این پدیده برخورد کنند و راه های نفوذ اقتصادی در سیستم را ببندد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین بنگاه داری بانک ها از دیگر موانع رونق تولید است که در نظام اسلامی بانک ها نباید بنگاه داری کنند و دنبال معامله گری باشند بلکه باید بستر را برای رونق تولید در کشور فراهم کنند و اگر نظام بانکی اصلاح شود این موانع برداشته و شاهد رونق تولید خواهیم بود.

وی افزود: فرصت ها و بسترهای زیادی در کشور برای شکوفایی اقتصاد وجود دارد و منابع طبیعی، نفت و گاز و معادن و ذخایر معدنی از جمله آنهاست و بسیاری از کشورها به بخش هایی از این منابع نیازمند هستند.

حجت الاسلام حکمتی نیک عنوان کرد: اتکا به نیروی انسانی کارآمد، توجه به شرکت های دانش بنیان و پیوند علم با صنعت از دیگر راه های تحقق جهش تولید است و در عرصه اقتصاد نیز می توان از این فرصت ها بهره برد.

*س_برچسب‌ها_س*