چهارشنبه 4 مهر 1403

جوانان ایران باید درمورد آینده ایران احساس مسئولیت کنند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جوانان ایران باید درمورد آینده ایران احساس مسئولیت کنند

عاطفه سعیدی‌نژاد، مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان در مورد مهم‌ترین و موثرترین اقدامات نهضت پیشرفت بانوان اظهار کرد: نهضت پیشرفت بانوان به عنوان یک تشکل مردم‌نهاد که در قالب بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان در حال فعالیت است بدنبال ایجاد ظرفیت‌هایی در بانوان به منظور رسیدن به پیشرفت اسلامی ایرانی است که درواقع، این کار را با توسعه شبکه کنشگری زنان و فعال کردن آن‌ها در عرصه‌های مختلف ناظر به پیشرفت کشور انجام می‌دهیم.

مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان گفت: یکی از اولویت‌های مهم برای رقم زدن پیشرفت اسلامی ایرانی به منظور این که زنان بتوانند نقش پیشرویی و رهبری خود را بازیابی کنند این است که نقش گفتمان‌سازی زنان را درنظر بگیریم و دریابیم و بتوانیم آنها را در مسیر گفتمان سازی الگوی پیشرفت فعال کنیم و در این مسیر، پروژه طراحی ایران آینده تعریف شده است و درواقع، نگاه ما این است که امروز، رویکرد‌های مسئله محور متنوع و پراکنده صرفاً برای مدیریت کشور کارساز نیستند و باید به سمت یک الگوی یکپارچه و سازگار در حل مسائل برویم.

سعیدی‌نژاد تصریح کرد: رسیدن به طرحی برای آینده کشور و طراحی یک الگوی یکپارچه برای پیشرفت ایران مبتنی بر داشتن قطب‌های اقتصادی است که بر اساس ظرفیت‌های ویژه مناطق هستند و می‌توانند زمینه‌ساز شکل‌گیری طرح پیشرفت باشند و درواقع، باید این سوال مهم را در فضای عمومی جامعه مطرح کنیم و هر کسی در حوزه تخصصی خود تلاش کند تا با توجه به دید تخصصی و نگاه‌های کارشناسی خود و برداشتی که از ظرفیت‌های کشور و حوزه تخصصی خود دارد به این سوال پاسخ دهد که چه باید کرد و چطور می‌توان رویکرد‌های اقتصادی را در هر منطقه فعال کرد.

مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه کرده‌اند و فرمان داده‌اند که جهاد تبیین باید به عنوان فریضه‌ای قطعی و فوری انجام شود که همین موضوع باعث مطرح شدن این سوال می‌شود که اصلی‌ترین دغدغه ما برای جهاد تبیین چه چیز‌هایی باشد. البته مقام معظم رهبری به این سوال پاسخ داده و فرموده‌اند اگر امروز بخواهیم همه دغدغه‌های دولت و ملت را در قالب یک مفهوم خلاصه کنیم مفهوم پیشرفت و شکل دادن الگوی اسلامی ایرانی آن است.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که ما نباید به پیشرفت به عنوان مفهوم سکولار نگاه کنیم بلکه باید از طریق الگوی اسلامی ایرانی بدنبال آن بود؛ الگویی که رهبری نام آن را الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گذاشته‌اند و این موجب رسیدن به تمدن توحیدی می‌شود.

سعیدی‌نژاد گفت: مقام معظم رهبری همیشه از پیشرفت‌ها سخن به میان آورده‌اند و بر این باور هستند که کشور ما به قله نزدیک شده است و از سال‌ها قبل، موضوع طراحی نقشه پیشرفت را مطرح کردند.

سعیدی نژاد گفت: جمله مهم رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم این است که جان مایه پیشرفت، شکل‌دهی اراده جمعی و ملی برای تحقق پیشرفت است؛ بنابراین باید ظرفیت مردمی را برای تحقق پیشرفت بسیج کنیم و در زمینه پیشرفت به تفصیل بگوییم که در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعت و... باید حاصل شود.

او تصریح کرد: ما برای شکل‌دهی اراده جمعی و ملی به منظور تحقق پیشرفت باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و حقیقت جامعه پیشرفته را در ذهن مردم تصویرسازی کنیم و تصویر مشترکی از آینده داشته باشیم. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که متأسفانه این نگاه مشترک حتی در میان نیرو‌های انقلابی نیز وجود ندارد.

مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان از راهبری هوشمندانه و مومنانه افراد خاص جبهه انقلاب به عنوان مسئله مهم یاد کرد و گفت: اگر ندانیم قرار است چگونه باعث پیشرفت کشور شویم، نمی‌توانیم از فرصت‌ها به درستی بهره‌مند شویم و استفاده کنیم و حتماً باید نقشه پیشرفت در ذهن ما روشن باشد.

سعیدی نژاد مطرح کرد: باید برای طراحی ایران فردا تلاش کنیم و با خود فکر نکنیم که در این رابطه آگاهی و تخصص لازم را نداریم بلکه به فرموده مقام معظم رهبری، فتح الفتوح انقلاب این است که جوانان این کشور درمورد آینده، احساس مسئولیت داشته باشند و آینده‌ای را برای ایران ترسیم کرده و برای آن تلاش کنند و این موضوع در گروِ این است که تصویر روشن و ملموسی از الگوی پیشرفت ارائه دهیم و بدانیم چه چیزی می‌خواهیم.