شنبه 14 مهر 1403

جوانان زنجانی از بیمه اجتماعی روستاییان استقبال کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جوانان زنجانی از بیمه اجتماعی روستاییان استقبال کردند

زنجان - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: امسال میانگین سنی بیمه شدگان جدید این صندوق در استان به 36 سال کاهش یافته است که حاکی از استقبال جوانان از بیمه اجتماعی روستاییان است.

علی عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان حق بیمه پرداختی در این صندوق را در هشت سطح درآمدی عنوان کرد و افزود: مبلغ حق بیمه واریزی از 390 هزار تومان تا 840 هزار تومان در سال را شامل می‌شود که بیمه شدگان همین مبالغ را نیز می‌توانند در 2 تا 4 قسط پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه شرط اولیه عضویت نزد صندوق داشتن سن بالای 18 سال و کمتر از 50 سال است، اظهار داشت: در این بیمه دولت به عنوان کارفرما، سهم 10 درصدی حق بیمه مشمولان را تقبل کرده است و فقط پرداخت پنج درصد حق بیمه بر عهده بیمه گذار است.

عباسی با اعلام اینکه علاوه بر ساکنان روستاها، افراد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه روستائیان کشاورزان و عشایر شوند، ادامه داد: رانندگان برون شهری ساکن در روستاها و شاغلان در صنایع دستی نیز می‌توانند در عضویت صندوق قرار گیرند.

وی با بیان اینکه عضویت در بیمه اجتماعی روستاییان اختیاری است، گفت: فعالیت ها و اقدامات متعددی از سوی 60 کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح استان برای آشنایی و اقناع جامعه هدف برای عضویت در صندوق به صورت مستمر انجام می شود و متقاضیان می توانند از طریق این کارگزاری ها برای عضویت اقدام کنند.

عباسی با بیان اینکه بیمه اجتماعی روستاییان ضامن تامین معیشت پایدار برای بیمه شدگان در جوامع روستایی است و نقش مهمی در فقر زدایی و کاهش مهاجرت به شهرها دارد، اظهار داشت: تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در زنجان تا پایان مهر امسال به 48 هزار و 19 نفر رسیده است که این میزان که این میزان 35 درصد جمعیت مشمول در استان را دربر می گیرد.

به گزارش ایرنا، فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان بر اساس تکالیف قانونی مبتنی بر اصل 29 قانون اساسی و نیز قانون ساختار نظام رفاه و تامین اجتماعی از سال 1384 در کشور آغاز شده است.

*س_برچسب‌ها_س*