پنج‌شنبه 19 مهر 1403

جوان کارآفرین ایرانشهری برای 15 نفر شغل ایجاد کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جوان کارآفرین ایرانشهری برای 15 نفر شغل ایجاد کرد

زاهدان - ایرنا - یکی از جوانان فعال و کارآفرین ایرانشهر با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای 15 نفر سهم و نقش خود را در رونق و جهش تولید ایفا کرده است.

به گزارش ایرنا این جوان ایرانشهری با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی و ایجاد واحد تولیدی انواع کنسروجات غیرگوشتی زمینه ایجاد اشتغال برای شماری از جوانان بیکار ایرانشهری را فراهم کرده است.

وی که پیش از این در کشور همسایه و بویژه در زمینه فعالیتهای مرزی مشغول بکار بوده است روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از 40 میلیارد ریال سرمایه خود را از پاکستان به ایرانشهر منتقل کردم تا سهمی در اقتصاد کشورم داشته باشم.

«ایوب بر» افزود: با همت، تلاش و سرمایه گذاری دارندگان سرمایه در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور می توان ضمن مشارکت در رونق و توسعه، زمینه ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را نیز فراهم کرد.

این کارآفرین 33 ساله ایرانشهری بااشاره به نامگذاری امسال بنام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: از سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌های خودشان را به خارج از استان سیستان و بلوچستان منتقل کرده‌اند انتظار است برای ایجاد رونق اقتصادی و دور کردن جوانان از شغل‌های کاذب در منطقه خودشان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کنند.

بر با اشاره به اینکه تمام محصولات تولیدی در این واحد ایرانی است ادامه داد: مردم با خرید کالای ایرانی می توانند نقش موثری در رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار فراهم کنند.

وی اظهار داشت: در این واحد تولیدی روزانه بیش از 15 هزار قوطی انواع کنسروجات غیر گوشتی تولید می‌شود.

این جوان ایرانشهری با بیان اینکه در این واحد تولیدی سالانه بیش از 2 هزار و 800 تن انواع کنسروجات غیرگوشتی تولید و روانه بازارهای داخل و خارج از کشور می‌شود گفت: تمام محصولات این واحد ایرانی و از استانداردهای لازم برخوردار است.

وی تصریح کرد: در صورت حمایت مسوولان این واحد تولیدی را گسترش خواهیم داد تا میزان اشتغال آن به 40 نفر برسد.

رحمان ریگی یکی از تجار بومی سیستان و بلوچستان گفت: شمار زیادی از نیروهای بومی این استان که از سالهای گذشته در برخی کشورهای همسایه بویژه حاشیه خلیج فارس و دریای عمان مشغول بکار بوده و تاکنون صاحب سرمایه زیادی نیز شده اند در صورت بازگشت به کشور و سرمایه گذاری در استان خودشان می توانند ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار و مشارکت در توسعه و پیشرفت کشور، با توجه به ظرفیت های فراوان خدادادی و فراهم بودن زیرساخت ها به سودهای خوبی دست می یابند بطوریکه در کوتاهترین زمان به بازگشت سرمایه رسیده و نقش خود را در قبال میهن عزیز و مردم استان بخوبی ایفا کنند.

*س_برچسب‌ها_س*