چهارشنبه 4 مهر 1403

جولان مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در ایران

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
جولان مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: 8 ماهه سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 26 درصدی داشت. مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: 8 ماهه سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 26 درصدی داشت. به گزارش عرشه آنلاین، علی عباسی صبح امروز شنبه 9دی ماه در جمع خبرنگاران با هشدار به...

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: 8 ماهه سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 26 درصدی داشت.

به گزارش عرشه آنلاین، علی عباسی صبح امروز شنبه 9دی ماه در جمع خبرنگاران با هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گازسوز، اظهار کرد: در 8ماهه امسال 24 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد 20 نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی افزود: براساس آمار نوشهر، نور و قائم‌شهر هر کدام با 4، آمل و تنکابن هر کدام با 3، سیمرغ با 2 به ترتیب بیشترین و شهرستان‌های رامسر، چالوس، بابلسر و ساری هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: آبان با 7، فروردین با 5 به‌ترتیب بیشترین و ماه‌های خرداد، مرداد و مهر هر کدام با 2فوتی کمترین آمار منوکسید کربن را داشتند.

اقدامات لازم هنگام برخورد با فرد مسموم با مونوکسیدکربن

مدیرکل پزشکی قانونی استان با درخواست از هموطنان که با رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزانشان شوند، تصریح کرد: بهترین راهکار هنگام برخورد با بیمار مسموم با گاز منوکسید کربن خارج کردن مصدوم از محیط حادثه است.

عباسی اضافه کرد: بلافاصله باید بیمار را در هوای آزاد و در معرض اکسیژن قرار داده و سریعا وی را به اولین مرکز درمانی رساند.

وی گفت: باز کردن پنجره‌ها و ایجاد تهویه در محیط از مسمومیت سایر افراد جلوگیری خواهد کرد.

منبع: فارس هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

جولان مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در ایران 2