یک‌شنبه 8 مهر 1403

حاج‌علی‌اکبری: نماز جمعه باید پایگاه بصیرت‌افزایی باشد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
حاج‌علی‌اکبری: نماز جمعه باید پایگاه بصیرت‌افزایی باشد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: پایگاه‌های نماز جمعه باید پایگاه بصیرت‌افزایی باشند، امام جمعه باید به بهترین نوع ممکن تلاش کند و اگر مشکلی در منطقه است با حضورشان به آن مهم رسیدگی کنند تا بازیچه و بهانه دشمن نشویم.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان تهران که در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد، اظهار کرد: امروز وقت به معنای واقعی کلمه همدلی است، خیلی بالاتر از همیاری و مشارکت است، باید مراقب باشیم در فضای حکمرانی در سطح ملی و تدابیر نایب بر حق حضرت بقیهالله الاعظم، همه نیروهای حزب‌الله به انسجام داخلی فکر کنند.

وی گفت: هر اقدامی برای فهم و انسجام مشترک باید امروز بهتر و پیش‌تر باشد، از ائمه جمعه هزاران برابر توقع می‌رود این خط همدلی بین نیروهای مؤمن تقویت شود و خدایی نکرده در دام دشمن نیافتیم و به خود‌زنی نیافتیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن بیان اینکه گاهی خیلی از مشکلات به‌خاطر غفلت‌ها، دسیسه‌های دشمن و دست‌نشانده شدن برخی از دشمنان داخلی باعث می‌شود مشکلات بسیار زیادی به وجود بیاورد، افزود: وظیفه جامعه روحانیت در راس ائمه جمعه باید در راستای اتحاد همه‌جانبه باشد و برای این مهم تلاش کنند.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: دشمن با ترفندهای مختلف در جامعه تلاش می‌کند تا کشور را به ویرانی بکشاند، به خصوص در مسئله فعالیت‌های دولت که با ترویج شبهات و مسئله‌هایی برضد دولت نظیر کم‌کاری، نابلدی، ناکارآمدی، عدم صلاحیت و نبود برنامه در دل مردم دلخوری درست می‌کند اما ائمه جمعه وظیفه بصیرت‌افرایی دارند.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های نماز جمعه باید پایگاه بصیرت‌افزایی باشند، امام جمعه باید به بهترین نوع ممکن تلاش کند و اگر مشکلی در منطقه است با حضورشان به آن مهم رسیدگی کنند تا بازیچه و بهانه دشمن نشویم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: اگر از سوی مدیری در شهری مشکلی به‌وجود می‌آید، شبهه‌ای ایجاد می‌شود، ائمه جمعه وظیفه دارند در صورت نیاز در فضای دوستانه به مسؤول مربوطه تذکر دهد و فضایی که شبهات در آن حاکم شده است را با درایت خود آرام کند.