شنبه 8 اردیبهشت 1403

حجم بی سابقه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران با ورود تاکسی‌های جدید برقی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حجم بی سابقه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران با ورود تاکسی‌های جدید برقی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،، شادی مالکی در حاشیه آئین رونمایی از ناوگان جدید برقی حمل و نقل عمومی تهران که به حضور شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی برگزار شد، افزود: گروه نخست خودرو‌های برقی با تلاش‌های شهردار تهران و پیگیری مستمر معاون حمل و نقل ترافیک از گمرک جمهوری اسلامی ایران ترخیص و برای انجام ارزیابی‌های میدانی و دریافت مجوز شماره گذاری وارد تهران شده اند. وی ادامه...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،، شادی مالکی در حاشیه آئین رونمایی از ناوگان جدید برقی حمل و نقل عمومی تهران که به حضور شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی برگزار شد، افزود: گروه نخست خودرو‌های برقی با تلاش‌های شهردار تهران و پیگیری مستمر معاون حمل و نقل ترافیک از گمرک جمهوری اسلامی ایران ترخیص و برای انجام ارزیابی‌های میدانی و دریافت مجوز شماره گذاری وارد تهران شده اند.

وی ادامه داد: این خودرو‌ها از کمپانی GAC با برند aion در دسته سواری و suv و ون کمپانی هایگر هستند و تماما توسط شهرداری تهران بررسی و منتخب شده اند و مقرر است پس از دریافت مجوز شماره گذاری پلاک تاکسی در حوزه حمل و نقل عمومی ارائه خدمات نمایند.

مالکی با بیان اینکه نیمی از ناوگان تاکسیرانی تهران فرسوده هستند، گفت: با توجه به سهم 37 درصدی خودرو‌های سواری بین منابع متحرک که منجر به تولید آلاینده‌های گازی در تهران می‌شوند، حرکت به سمت توسعه فناورانه و برقی سازی خودرو‌ها به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها در کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت نقش بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ورود این خودرو‌ها به حوزه حمل و نقل درون شهری تحول اساسی در مبلمان شهری و سطح ارائه خدمات به شهروندان را به همراه خواهد داشت.

به گفته سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران علاوه بر خودرو‌های ترخیص شده توسط شهرداری تهران که تعداد آن به 27500 دستگاه در کلاس سدان و suv و 10000 دستگاه ون خواهد رسید از حضور خودروسازان داخلی نیز با هماهنگی وزارت صمت در حوزه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی استفاده خواهد شد.

وی همچنین در خصوص نحوه واگذاری این خودرو‌ها نیز اعلام کرد: بررسی مدل‌های مشارکتی و واگذاری در کارگروه‌های تخصصی در حال انجام است که پس از نهایی شدن آن اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.