چهارشنبه 18 مهر 1403

حدادی‌فر: می‌خواهند مرا از تاریخ ذوب‌آهن حذف کنند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
حدادی‌فر: می‌خواهند مرا از تاریخ ذوب‌آهن حذف کنند

کاپیتان پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: من تاریخ معاصر باشگاه ذوب‌آهن هستم، اما می‌خواهند من نباشم و مرا حذف کنند.

- اخبار ورزشی -

قاسم حدادی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد اعتراض هواداران ذوب‌آهن به نتایج اخیر سبزپوشان و فریاد زدن نام او، اظهار داشت: درباره خودم نمی‌توانم صحبتی کنم. به هر حال مدیران ارشد کارخانه ذوب‌آهن باید در این مورد تصمیم‌گیری کنند. هواداران به من لطف دارند که نام مرا صدا می‌زنند.

مشخص شدن محل میزبانی استقلال از ذوب‌آهن

وی در ادامه افزود: بسیاری از رشته‌های فعال باشگاه ذوب‌آهن حذف شده‌اند. تیم والیبال نشسته ما که متشکل از قهرمانان دوره جنگ تحمیلی بود، حذف شد. بسکتبال آقایان نیز همینطور. اندازه، متر و خط‌کش آنها برای موفقیت تنها تیم فوتبال است. درست است که تیم ذوب‌آهن فصل گذشته در رده پنجم جدول لیگ برتر قرار گرفت، اما نتیجه یعنی گرفتن سهمیه حضور در رقابت‌های آسیایی.

پیشکسوت باشگاه ذوب‌آهن تصریح کرد: آکادمی ذوب‌آهن در راستای مسئولیت اجتماعی کارخانه به نحوی شایسته فعالیت می‌کرد و بازیکنان زیادی از این آکادمی به سطح اول فوتبال کشور معرفی شدند. حتی فصلی که ذوب‌آهن به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، پنج یا شش بازیکن آکادمی عضو تیم بزرگسالان بودند، اما در حال حاضر از اعضای آکادمی پول دریافت می‌شود! ظاهراً دغدغه مسئولیت اجتماعی و مواردی از این دست را ندارند! من تاریخ معاصر باشگاه ذوب‌آهن هستم اما برخی می‌خواهند من نباشم و مرا حذف کنند که نمی‌توانند.

حدادی‌فر ادامه داد: من ارتباطی با مجموعه آقای نکیسا و همکاران ایشان ندارم. باید به این تیم قدیمی و ریشه‌دار و عملکردش توجه و نظارت شود. یک زمانی ذوب‌آهن ملی‌پوش می‌ساخت. هیچ وقت به یاد ندارم این باشگاه ملی‌پوش خریده باشد. بازیکنان وقتی در ذوب‌آهن ظاهر و شناخته می‌شدند، به تیم ملی راه پیدا می‌کردند. محمدحسین اسلامی چرا باید با اتمام قراردادش از ذوب‌آهن برود؟ وقتی زودتر فرصت داشتیم که این بازیکن را انتقال بدهیم و پول رضایت‌نامه‌اش را دریافت کنیم، چرا این کار را نکردیم؟ نمی‌شود در تهران نشست و باشگاه را مدیریت کرد.

«مجمع کارخانه ذوب‌آهن بودجه 240 میلیاردی برای باشگاه مصوب کرده است. طبق تصمیم مدیران باشگاه خیلی از رشته‌ها هم دیگر فعالیتی نخواهند داشت، اما با این وجود ما شاهد مشکلات مالی این باشگاه و تأمین هزینه بازیکنان فوتبال هستیم.»، وی در واکنش به طرح این موضوع خاطر نشان کرد: آنها بودجه امسال را پیشخور کرده بودند! در حال حاضر ذوب‌آهن به سندرومی مبتلا شده است که در رسیدگی به دارایی‌ها، مدیران و مسئولان کارخانه و باشگاه با آشفتگی ورود می‌کنند. بسکتبال ذوب‌آهن در آسیا مطرح بوده، نتیجه گرفته و پرچم ایران را به اهتزاز درآورده است. چرا باید بسکتبال، والیبال و دوومیدانی و ورزش بانوان باشگاه منحل شوند؟!

«ذوب‌آهن برای هر مسابقه ورزشگاه فولادشهر را به باشگاه سپاهان دو میلیارد تومان کرایه می‌دهد، کل بودجه یک فصل تیم فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است و فصل گذشته موفق به کسب مجوز حرفه‌ای هم نشدند. چرا از یک دوم بودجه کرایه یک مسابقه برای رسیدن به مجوز حرفه‌ای خود بهره نمی‌گیرند؟»، کاپیتان پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش یادآور شد: متأسفانه این شرایط وجود دارد و باید به آن رسیدگی شود.

حدادی‌فر راجع به عملکرد محمد ربیعی نیز تصریح کرد: تیم با یکی، دو برد دوباره به روند خودش باز می‌گردد. محمد ربیعی نتیجه گرفته است و مشکل تیم او نیست. مشکل جای دیگری است.

وی با اشاره به جمله‌ای از نیما نکیسا مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن یادآور شد: آقای نکیسا پیش از بازی سپاهان گفت ما با افزایش قیمت بلیت، فشار را برای آنها دو برابر کردیم. اگر ایشان مدیر غیرورزشی بود، از این جمله‌اش تعجب نمی‌کردم، اما آقای نکیسا مدیری ورزشی است. در واقع این فشار به هواداران فوتبال و سفره‌های‌شان، وارد شد. مردمی که با اتوبوس شرکت واحد و موتور به ورزشگاه می‌روند، اینگونه به آنها فشار وارد می‌شود.