یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

حداکثر تاخیر پروازهای عتبات 3 ساعت خواهد بود / زائران اربعین تا یک ماه از عوارض خروج معاف هستند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
حداکثر تاخیر پروازهای عتبات 3 ساعت خواهد بود / زائران اربعین تا یک ماه از عوارض خروج معاف هستند

چلندری گفت: حداکثر تاخیر در پرواز های عتبات سه ساعت در نظر گرفته شده و برای کاهش تاخیرها، هواپیمای جایگزین در فرودگاه قرار داده ایم.

سعید چلندری گفت: برای پروازهای اربعین 12 شرکت داخلی و 2 شرکت خارجی اعلام آمادگی کرده اند و در سه روز گذشته 11 هزار و 650 زائر در قالب 48 پرواز جابه جا شده اند.

به گفته مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی، در بازه زمانی 15 شهریور تا 30 شهریور 650 پرواز برنامه‌ای و 800 پرواز فوق‌العاده در خواست داده شده که در مجموع به درخواست 1200 پرواز به صورت قطعی مجوز داده شده است.

او گفت: از این به بعد تمامی پرواز‌های عتبات و زیارتی از ترمینال سلام انجام می‌شود.110 پرواز به صورت رفت وبرگشت در این ایام در ترمینال سلام قابل پذیرش است.

چلندری می‌گوید: برای به صرفه بودن پرواز‌های اربعین برای شرکت‌ها، بخشی از هزینه‌های فرودگاهی را کاهش داده ایم و تمامی ایرلاین‌ها باید بلیت با نرخ مصوب به مسافران بفروشند و جهت جلوگیری از بازار سیاه تمامی فروش بلیت‌ها از طریق سایت‌های خود شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود.

او گفت: به هیچ عنوان بلیت هواپیما در مسیر‌های نجف و بغداد در فرودگاه امام خمینی فروخته نمی‌شود.

چلندری می‌گوید: میانگین تاخیر در پرواز‌های نجف حدود 31 دقیقه تا 32 دقیقه و بیشتر از سوی شرکت‌های هواپیمایی خارجی بوده است و برای جلوگیری از افزایش تاخیر‌ها برای هر سه تا 4 ایرلاین یک هواپیمای جایگزین در فرودگاه امام خمینی قرار داده ایم. حداکثر تاخیر پرواز‌های عتبات بیش از 3 ساعت نخواهد بود و مسافران در صورت افزایش تاخیر از خدمات ایرلاین ها استفاده خواهند کرد.

او گفت: تمامی زائران از فردا تا 12 مهرماه از عوارض خروج از کشور در پرواز‌های عتبات معاف شدند. برای تسهیل و رفاه حال مسافران 20 موکب قرار داده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی