چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند جسم و جان پیامبر اکرم (ص) است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند جسم و جان پیامبر اکرم (ص) است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) فقیه و محدثی بی‌مانند و فرزند جسم و جان پیامبر اکرم (ص) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری ظهر امروز در ویژه برنامه گرامیداشت وفات محدث عالی مقام حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند جسم و جان پیامبر و از امامزادگان بزرگی است که نام او یادآور امام حسن مجتبی (ع) است.

وی عنوان کرد: سیدالکریم فرزند جان پیامبر یعنی فرزند علم، فضائل اخلاقی، جهاد عظیم و هجرت سرنوشت‌ساز پیامبر اکرم (ص) است. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم (ع) شخصیتی دارای مقام‌های عالی معنوی، علمی، حدیثی و فقهی است، بیان کرد: وی توانسته از مکتب ائمه هدی علیهم‌السلام بهره‌های اخلاقی، معنوی و علمی برده و با استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های ویژه از محضر امام کاظم، رضا، جواد و هادی علیهم‌السلام خوشه‌چینی و روزگار این چهار امام را درک کرده است. حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: سیدالکریم توانسته استاد برجسته‌ای در تفسیر مکتب اهل بیت علیهم‌السلام باشد، از این‌رو از شان علمی، فقهی و حدیثی جزو رجال نامی شیعه است. وی ادامه داد: عبدالعظیم حسنی (ع) علاوه بر مراتب معنوی، اخلاقی و علمی دارای شخصیتی جهادی، اثرگذار و مصلح اهل هجرت و فقیهی محدث است که مرتبه فقاهت و محدث او بین عالمان زبانزد و شناخته شده است. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: وی فقیه و محدثی مهاجر و مجاهد است که برای اعلان کلمه الله در جهاد تبیین و تفسیر الهی و زنده نگه داشتن کلمات اولیاء نقشی بی‌بدیل را ایفا کرد. حاج علی‌اکبری ادامه داد: عبدالعظیم حسنی (ع) از نظر روحی، جهادی و شخصیتی توانسته در نزدیکترین رتبه به امام حسین (ع) و یاران اباعبدالله قرار گیرد، از این‌رو قبر او نشانه جهاد عظیم حسینی است، سیدالکریم نماد برجسته چنین سنخیتی با آرمان و نهضت حسینی و اعلام کلمه الله و نفی طاغوت است. وی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را اهل معرفت، هجرت و جهاد دانست و ادامه داد: هجرت و جهاد وی باعث سربلندی ملت ایران شد، وی در مسیر هجرت تا ری کانون‌های شیعه را تقویت حقوقی و فکری کرده و در ایام حضور در ری فعالیت مجاهدانه را استمرار داده و علاوه بر روشن کردن افکار، به ضعفای شیعه رسیدگی کرده و پرچم احسان و مواسات را برافراشته کرده و اینگونه سیدالکریم شده است. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با هجرت خود کشور ما را در پوشش نور اهل بیت علیهم‌السلام و ری را به عنوان مرکز نشر علوم و معارف الهی قرار داده و به پناهگاه علمای مجاهد تبدیل شد. انتهای پیام /*