چهارشنبه 28 شهریور 1403

حضور بخش خصوصی در حوزه ارتباطات پررنگ تر می شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
حضور بخش خصوصی در حوزه ارتباطات پررنگ تر می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه دیجیتال فضای کسب‌وکار کشور اتفاقات خوبی افتاده اما با نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است ضرب‌آهنگ تلاش‌ها سرعت بگیرد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نصر کشور و استان‌ها اعلام کرد که در دهه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه دیجیتالِ فضای کسب‌وکار کشور افتاده است، اما به زعم او در این حوزه با نقطه مطلوب فاصله داریم و بنابراین «سرعت گرفتن ضرب‌آهنگ تلاش‌ها» در این زمینه ضروری است.

ستار هاشمی در جمع اعضای شورای نصر کشور، که مدیران بخش خصوصی و شرکت‌های خصوصی هستند، تصریح کرد که «به حضور بخش خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باور دارم» و افزود:

در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بخش خصوصی اعتماد شد و امروز شاهد مشارکت 6 یا 7شرکت دانش‌بنیان در فعالیت‌های سازمان ثبت هستیم.

او هم‌چنین در خصوص همکاری برای رفع ناترازی‌های انرژی و افزایش بهره‌وری در فضای صنایع، معادن، نفت و سلامت اعلام آمادگی کرده تا با استفاده از «مدیریت هوشمند انرژی و فناوری اطلاعات» آاین هدف تحقق پیدا کند.

هاشمی در ادامه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌ها در فضای بین‌الملل، به‌ویژه بازار کشورهای آسیای میانه، اشاره کرده و خواستار طراحی «نقشه راه عملیاتی» برای حضور فعال و حداکثری در این کشورها شد.

وزیر ارتباطات که اخیرا برای شرکت در اجلاس وزرای اسکاپ سفری به قزاقستان داشته کشورهای آسیای میانه را مایل به همکاری و تعامل دیده است. به گفته او، این کشورها به همکاری با ایران در حوزه‌های زیرساختی، استارتاپ‌ها، توسعه سامانه‌ها، سرویس‌ها و اقتصاد فضایی علاقمند هستند.

با وجود چنین تمایلی در کشورهای آسیای میانه هاشمی بر ضرورت افزایش بهره‌وری و عایدی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرده و اعتقاد دارد که لازم است در این حوزه از ظرفیت کشورهای منطقه استفاده کرده و بازارهای جدید با کارکردهای متعدد ایجاد کنیم.

به گفته او، علاوه بر تمرکز بر استفاده حداکثری از ظرفیت کشورها و قدرت‌های اقتصادی نوظهور نظیر «بریکس»، تعامل با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و «اسکاپ»، به‌عنوان یکی از پنج کمیسیون منطقه‌ای سازمان ملل متحد، افزایش پیدا خواهد کرد.