چهارشنبه 13 تیر 1403

اقتصاد فضایی

اقتصاد فضایی

خبرگزاری تسنیم

در سال 2023، 22769 شرکت تجاری مرتبط با هوافضا در چین به تازگی ثبت شده بودند که بیش از پنج برابر تعداد در سال 2019 است. در میان شرکت‌های ملی تجاری مرتبط با هوافضا، 82.4 درصد شرکت‌های خصوصی هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین سالاریه، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در نشست خبری خود به تشریح ویژگی‌های ماهواره پارس 1 پرداخت و گفت: این ماهواره به طور کامل توسط طراحان، متخصصان و پژوهشگران داخلی طراحی، ساخت و تجهیز شده است. محموله‌های سنجشی و مخابراتی ماهواره پارس 1 توسط صنعت داخلی توسعه یافته‌اند. فاز تست در مدار برای این ماهواره حیاتی است و با موفقیت در این فاز، ماهواره...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

محسن زنگنه گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق، تا پایان برنامه هفتم صددرصد معاملات و خدمات به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد.

خبرگزاری تسنیم

کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در زمینه دولت الکترونیک مصوب کرد که صد درصد معاملات و خدمات تا انتهای برنامه هفتم به صورت الکترونیک انجام شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اقتصاد املاک و مستغلات کاربرد تکنیک‌های اقتصادی در بازارهای املاک و مستغلات است. این مقوله سعی دارد الگوهای قیمت، عرضه و تقاضا را توصیف، توضیح و پیش‌بینی کند. زمینه نزدیک اقتصاد مسکن با تمرکز بر بازارهای املاک و مستغلات مسکونی، از دامنه باریک تری برخوردار است، در حالی که تحقیقات از روند معاملات املاک و مستغلات بر روی تجارت و تغییرات ساختاری مؤثر در صنعت متمرکز است. هر دو مورد تجزیه...

خبرگزاری دانا

در میزگردی که با محوریت بودجه سال آینده برگزار شد که کارشناسان معتقدند مجلس و دولت در بودجه 1401 باید یک جهش اقتصادی را ایجاد کنند تا تولید و معیشت تقویت شود به نحوی که کم کاری های گذشته جبران شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

در 8 سال گذشته، بودجه سازمان فضایی به قدری کاهش یافت که تک‌تک دانشمندان فضایی ما از این سازمان، خارج شده یا خارج خواهند شد!

خبرگزاری تسنیم

در 8 سال گذشته، بودجه سازمان فضایی به قدری کاهش یافت که تک‌تک دانشمندان فضایی ما از این سازمان، خارج شده یا خارج خواهند شد! فرار نخبگان فضایی یکی از مهم‌ترین علت‌های سقوط ماهواره "ظفر" بود! اگر دیر بجنبیم، دست ما را در مدار "لئو" هم خواهند بست!

خبرگزاری دانا

رئیس امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای اولین بار در تاریخ بودجه‌ریزی کشور، کارگروه پیاده‌سازی الزامات آمایش سرزمینی در ستاد بودجه کشور تشکیل شده و از میان 255 سیاست سند ملی قریب به 70 سیاست در اولویت قرار گرفت.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای اولین بار در تاریخ بودجه‌ریزی کشور، کارگروه پیاده‌سازی الزامات آمایش سرزمینی در ستاد بودجه کشور تشکیل شده است.

خبرگزاری ایسنا

مشاور رییس سازمان فضایی، پوشش گسترده، در دسترس بودن در همه جا و در هر زمان و دسترسی سریع و به‌موقع را از مزایای فناوری‌های فضایی نام برد و گفت: بر این اساس شرکت‌های استارت‌آپی در این حوزه سامانه‌هایی در زمینه‌هایی چون پایش آلودگی هوا، طوفان‌های گرد و غبار و تعیین مسیر سبز را از طریق داده‌های ماهواره‌ای ارائه کردند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امسال دومین سالی است که به دلیل پاندمی کرونا، برنامه‌های هفته جهانی فضا به صورت مجازی برگزار می‌شود و این ویروس نه تنها رویدادهای علمی بلکه بیشتر شئون زندگی زمینیان را متحول کرده است.

خبرگزاری ایسنا

امسال دومین سالی است که به دلیل پاندمی کرونا، برنامه‌های هفته جهانی فضا به صورت مجازی برگزار می‌شود و این ویروس نه تنها رویدادهای علمی بلکه بیشتر شئون زندگی زمینیان را متحول کرده است و شاید دیگر زمان آن رسیده است که زندگی بر روی زمین را با کاربردهای بیشتر فناوری‌های فضایی در زمین تجربه کنیم.