پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

حضور در انتخابات آب سردی بر پیکر دشمن / مردم امیدوار و وظیفه سنگین دولت در پاسخ به مطالبات

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حضور در انتخابات آب سردی بر پیکر دشمن / مردم امیدوار و وظیفه سنگین دولت در پاسخ به مطالبات

حضور پرشور در انتخابات آب سردی بر پیکر دشمن بود که با هزینه ها و نقشه های متعدد سعی داشت مشارکت مردم در این انتخابات را پایین بیاورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ در حالی به انتخابات ریاست جمهوری رسیدیم که کشورمان به دلایل سوء مدیریت ها و تحریم ها و دسیسه ها در شرایط اقتصادی نه چندان مطلوبی به سر می برد؛ از طرفی بسیاری از صنف ها مشکلاتی را داشتند که حتی برخی از این مشکلات منجر به تجمعات صنفی برای پیگیری از مطالبات خود شده بود.

این وضعیت در حالی بود که شرایط بد اقتصادی و تورم های پی در پی فشار زیادی را روی عموم جامعه وارد کرده بود و وضعیت موجود برای بسیاری از خانواده ها یک چالش بزرگ برای تامین نیازهای اولیه آن ها به شمار می رفت؛ در کنار عدم تناسب دخل و خرج در خانواده ها، عدم توجه به کسب و کارها و کارهای تولیدی نیز نه تنها آمار اشتغال را افزایش نداده بود، بلکه منجر به بیکاری بیشتر نیز شده و در این وضعیت بیکاری نیز دامن بسیاری از افراد جامعه را گرفته بود.

این در حالی بود که جامعه جهانی با اپیدمی کرونا نیز روبرو بود و به صورت شفاف تحریم ها نیز در ایران چالش این بیماری را بالا برده بود و فرایند مبارزه با آن را سخت و دشوارتر ساخته بود در کنار این مشکلات اقدامات سنتی رسانه ای دشمنان که در هر انتخابات وجود داشت امسال و در این انتخابات با شرایطی که در کشور ایجاد شده بود و بسترهایی به صورت آزادانه در اختیار این شبکه ها قرار داشت، اثر گذاری این جریان سازی را بیشتر می کرد.

سناریو انتخاباتی این شبکه از مدت ها قبل بی تاثیر نشان دادن حضور در انتخابات در آینده مشخص بود و با ابهاماتی چون این همه که رای دادید چه شد؟ مطرح و بسط پیدا می کرد؛ اما به یکباره شرایط اقتصادی کشور، اعتراضات صنفی، کرونا و بسترهای مجازی اتاق فکر دشمن را به این فکر برد که فرصت مناسبی را در اختیار دارد تا بتواند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کند.

از این رو پروژه بی تفاوتی تغییر کرد و به رای ندادن آشکار رسید و این رای ندادن اینبار به عنوان اعتراض به شرایط موجود کشور قلمداد شد و این موضوع با جریان رسانه ای ارام آرام نقش گرفت و حتی بسیاری دیگر بدون اینکه بدانند این جریان از کجا آب می خورد رای ندادن را یک اعتراض به شرایط اقتصادی بیان کردند و در این میان بسیاری از شخصیت ها نیز آگاهانه یا با عدم آگاهی این جریان را تبلیغ کردند.

دشمنان انقلاب این بار امید آن ها برای نتیجه رسیدن دسیسه هایشان بیشتر شده بود و وقتی تاثیر عامل کرونا را نیز در ادامه نقشه های خود می دیدند، امیدوارتر و پرتلاش تر ادامه دادند؛ سایت های پیشبینی خود را راه انداختند و نظر سنجی های فیک و با جامعه آماری غلط نیز به راه انداختند و از مشارکت بیست و اندی درصدی در ایران در خوشبینانه ترین حالت خبر دادند.

روز انتخابات فرا رسید اما بازهم مردم ایران نشان دادند حساب نظام از افراد جداست و شاید به شرایط کشور در زمینه هایی معترض باشند اما با کلیت نظام مشکل نداشته و پشتوانه مردمی انقلاب همچنان وجود دارد و نزدیک به 50 درصد در انتخابات شرکت کردند که در شرایط کرونایی یک حضور پرشور به حساب می آید.

این حضور از ساعت های ابتدایی تا ابتدای نیمه شب ادامه یافت و از قشرهای مختلف، طیف های سیاسی گوناگون و از پیر تا جوان به چشم خورد و حتی در قومیت ها نیز این حضور پررنگ بود.

مرتضی مومنیان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: مشارکت در انتخابات کشور به خوبی نشان داد علی رغم آنچه دشمن در تبلیغات گسترده انجام می دهد، مردم حامی نظام و رهبرشان هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمنان تمام داشته های خود را به کار گرفتند تا با تبلیغات گسترده و با استفاده از هر چیزی مانع حضور مردم پای صندوق شوند اما مردم ایران بازهم بصیرت خود را به رخ همه کشیدند.

وی افزود: البته دشمنان در هر انتخاباتی تلاش کردند حضور مردم را کم کنند اما تا کنون علی رغم تمام دسیسه ها نتوانستند نقشه های خود را عملی کنند اما در این انتخابات تمام امکانات خود را به کار گرفته بودند و از فضای مجازی نیز بهره بردند

مومنیان گفت: البته مسئولان نیز باید تلاش کنند مشکلات و معیشت مردم کمتر شود و وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

این حضور مردم به خوبی نشان داد که بصیرت مردم بسیار بالاست و البته کار را برای مسئولان در این شرایط سخت تر خواهد کرد چرا که مطالبات مردم در جای خود باقی است و آن ها باید با تلاش و برنامه ریزی نسبت به چنین مردمی با اهتمام بیشتر فعالیت کننند.

انتهای پیام /