پنج‌شنبه 19 مهر 1403

ادامه مسیر کاهشی قیمت طلای جهانی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ادامه مسیر کاهشی قیمت طلای جهانی

اقتصادنیوز: قیمت طلا به دلیل شاخص دلار قوی با کاهش همراه شده است و فلز زرد برای ششمین روز متوالی یک روند منفی را طی می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، طلا در روز چهارشنبه (18 مهر) برای ششمین روز متوالی با کاهش همراه شد که علت آن به رشد شاخص دلار و انتظارات رو به کاهش از یک کاهش بزرگ‌تر نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در نوامبر است. همچنین بازارها در انتظار صورت‌جلسه فدرال رزرو در جلسه سیاستی سپتامبر هستند تا بتوانند ذهنیت درست‌تری درباره مسیر کاهش نرخ بهره پیدا کنند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 18:37 به وقت ایران، با افت 0/2 درصدی در سطح 2615 دلار در هر اونس ایستاد. معاملات آتی طلا با تحویل دسامبر نیز در سطح 2634 دلار تثبیت شد. خبر مرتبط جزئیاتی درباره حراج امروز مرکز مبادله / چند قطعه سکه فروش رفت؟

اقتصادنیوز: امروز 18 مهر بیست و یکمین حراج سکه طلا با تخصیص 6211 قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید.

شاخص دلار در حال حاضر در بالاترین سطح حدود دو ماه اخیر خود است و باعث شده فلز زرد برای دارندگان دیگر ارزها، گران‌تر شود.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز، گفت: «شاخص دلار به تقویت خود ادامه می‌دهد و داده‌های اقتصادی از کاهش 0/25 درصدی نرخ بهره حمایت بیشتری می‌کند.»

او افزود: «اگر صورت‌جلسه فدرال رزرو نشان‌دهنده تسهیل مالی شدیدتر از سوی بانک مرکزی آمریکا باشد، این موضوع می‌تواند به‌عنوان یک عامل حمایتی عمل کند و قیمت طلا را به سطح 2650 دلار در هر اونس سوق دهد.

صورت‌جلسه بانک مرکزی آمریکا در شامگاه چهارشنبه منتشر می‌شود و شاخص قیمت مصرف‌کننده و شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا نیز به ترتیب در روزهای پنچشنبه و جمعه منتشر می‌شوند.

بازارها اکنون احتمال کاهش 0/25 درصدی نرخ بهره را در سطح 84 درصد می‌بینند و احتمال کاهش نیم درصدی را به دلیل گزارش قوی از بازار کار آمریکا، منتفی می‌دانند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ادامه مسیر کاهشی قیمت طلای جهانی 2