پنج‌شنبه 14 تیر 1403

حضور شیخ ابراهیم زکزاکی در نماز جمعه تهران

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
حضور شیخ ابراهیم زکزاکی در نماز جمعه تهران

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که در روزهای گذشته با استقبال گسترده مردم وارد تهران شده بود امروز در نماز جمعه تهران حضور یافت.

جمعی از مردم و دانشجویان چهارشنبه (19 مهرماه) برای استقبال از شیخ ابراهیم زکزاکی در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور پیدا کردند. این افراد با در دست داشتند عکس شیخ ابراهیم زکزاکی، سردار سلیمانی و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در فرودگاه امام خمینی آماده استقبال از شیخ زکزاکی هستند.

شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره)، به مذهب شیعه مشرف شد و با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، 300 مدرسه اسلامی در نیجریه و کشورهای همسایه آن تأسیس کرد. تعداد پیروان اهل بیت (ع) در نیجریه، با تلاش‌های وی به میلیون‌ها تَن رسیده است.

زکزاکی، در جریان حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج) در شهر زاریا در سال 1394 بازداشت و زندانی شد. در این حمله حدود 2 هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان شیخ زکزاکی بودند، به شهادت رسیدند. او و همسرش پس از شش سال حصر خانگی و زندان در 6 مرداد 1400 از تمام موارد اتهامی تبرئه و آزاد شدند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید شیخ ابراهیم زکزاکی شیخ زکزکی امام آفریقا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است