چهارشنبه 4 مهر 1403

حضور فرماندهان نظامی عراق در مرز ترکیه / کنترل مرز‌ها تشدید می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
حضور فرماندهان نظامی عراق در مرز ترکیه / کنترل مرز‌ها تشدید می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، هیأتی از فرماندهان ستاد عملیات مشترک عراق امروز (سه شنبه) به منطقه صفر مرزی در ترکیه رفته و از شرایط حاکم بر این منطقه دیدن کردند.

به نوشته بغدادالیوم، نهاد اطلاع‌رسانی الاعلام الامنی (وابسته به دفتر نخست‌وزیر عراق) در این باره نوشت که حضور فرماندهان ارشد ارتش در منطقه مرزی «زاخو» با هدف تقویت نیرو‌های مرزبانی عراقی در مرز با ترکیه انجام گرفته است.

در این دیدار معاون فرمانده کل ستاد مشترک، معاون ستاد عملیات ارتش و فرمانده مرزبانی عراق حضور داشتند.

حضور هیأت نظامی عراقی در منطقه صفر مرزی با ترکیه پس از آن است که «عبدالامیر رشید یارلله» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق شامگاه یکشنبه (دوم مرداد) در سخنانی گفت که ارتش و پیشمرگه باید کنترل مناطق مرزی با ترکیه را در دست بگیرند.

او گفت که نظامیان ترکیه «مناطق زیادی را اشغال کرده‌اند و تعداد مقر‌های آنان افزایش یافته و به صد مقر در داخل اراضی اراضی رسیده است».

این فرمانده عراقی با تأکید بر اینکه نیرو‌های ارتش و پیشمرگه باید نیرو‌های ترکیه را مجبور کنند که این مقر‌ها را ترک کنند و کنترل آن را در دست بگیرند، خاطر نشان کرد: «بین ما و ترکیه، 370 کیلومتر است که در مرز‌های منطقه کردستان قرار دارد».

منطقه مرزی عراق و ترکیه از سال 2008 به این سو شاهد جولان گسترده ارتش ترکیه به بهانه مبارزه با عناصر پ. ک. ک است. اما پس از حمله توپخانه‌ای چهارشنبه هفته گذشته به منطقه زاخو و کشته شدن 9 نفر و مجروحیت 23 گردشگر دیگر، محافل عراقی با جدیت خواستار اخراج نظامیان ترکیه از مناطق شمالی عراق شده‌اند.