یک‌شنبه 27 خرداد 1403

حضور لاوروف در سفارت ایران برای امضای دفتر یادبود شهید آیت‌الله رئیسی

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
حضور لاوروف در سفارت ایران برای امضای دفتر یادبود شهید آیت‌الله رئیسی

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) با حضور در سفارت ایران در مسکو، دفتر یادبود شهیدان خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و هیات همراه وی در سانحه هوایی بالگرد را امضا و به آنها ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا، این دفتر یادبود با هدف گرامیداشت یاد شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، بعدازظهر چهارشنبه در رزیدانس سفارت ایران در مسکو گشوده شده است.

پیش از لاوروف، معاونان دو پارلمان روسیه (دوما و شورای فدراسیون) همراه با برخی دیگر از مقام های روس از جمله معاونان وزارتخانه های کشور و دفاع روسیه، دفتر یادبود شهدای سانحه هوایی را امضا کرده بودند.

همچنین جمع زیادی از سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورها مقیم مسکو با حضور در این آیین، وقوع این حادثه تلخ را تسلیت گفتند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان همراه آیت‌الله شهید رئیسی بودند.