پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

حضور پرتعداد ایرانی‌ها در انتخابی المپیک

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
حضور پرتعداد ایرانی‌ها در انتخابی المپیک

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، این رقابتها با حضور 120 تکواندوکار از 39 کشور به مدت دو روز به میزبانی بلغارستان در هتل «میلینویم» شهر صوفیه برگزار خواهد شد. طبق برنامه عصر امروز پنجشنبه جلسه فنی مربیان و قرعه کشی مسابقات برگزار خواهد شد. جمعه 18 اردیبهشت ماه در روز نخست تکواندوکاران اوزان 49- و 67- کیلوگرم زنان، 58- و 80- کیلوگرم مردان به روی «شیء هاپ چانگ» می‌روند.

شنبه 19 اردیبهشت ماه هم مبارزات چهار وزن 57- و 67+ کیلوگرم زنان، 68- و 80+ کیلوگرم مردان برگزار خواهد شد. در پایان این مسابقات نفراتی که موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره در هر وزن می‌شوند (در مجموع 16) تکواندوکار موفق به کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک می‌شوند.

در این رقابتها هشت تکواندوکار ایرانی حضور دارند. علی علیان از تیم ملی سوئد و راحله آسمانی از تیم ملی بلژیک در این رقابتها به میدان می‌روند. ضمن اینکه دینا پوریونس، امیرمحمد حسینی، عبدالله صدیقی، کسری مهدی پور، سید حسن نقیب زاده به همراه کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند.

فرزاد ذوالقدری سرمربی، تکواندوکار تیم ملی بلغارستان که پیش از این قصد داشت در وزن 80- کیلوگرم برای کسب سهمیه تلاش کند، به دلیل آسیب دیدگی (شکستی دست راست) حضور در این مسابقات را از دست داد..

کیمیا علیزاده دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان و برنز بازی‌های المپیک 2016 ریو، بعد از خروج از ایران برای اولین بار ماه گذشته در مسابقات قهرمانی اروپا به میزبانی بلغارستان خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت. وی بازهم در صوفیه و این بار برای کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک تلاش می‌کند.

خبر مهم دیگر در خصوص این رقابتها غیبت تکواندوکار ایرانی تیم ملی صربستان می‌باشد. مهدی خدابخشی که به همراه تیم ملی کشورمان در بازی‌های المپیک 2016 حضور داشت، مدال‌های با ارزشی چون طلای قهرمانی 2015 جهان، طلای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی 2014 را کسب کرده بود، دو سال قبل پس از ازدواج با یک تکواندوکار صربستانی، پس از اخذ موافقت فدراسیون تکواندو، بار سفر برای زندگی در این کشور را بست و از ایران رفت. وی در این مدت به همراه صرب‌ها مدال‌های متعددی از جمله قهرمانی 2021 اروپا را در کسب کرده است.

وی در گفتگو با سایت MASTKD در خصوص غیبت خود در این رقابتها گفت: خدابخشی مصدوم است و نمی‌تواند در مسابقات کسب سهمیه المپیک به میدان برود. من باید مثبت اندیش باشم و به آینده نگاه کنم.

هر چند خدابخشی مصدومیت را دلیل غیبت خود در این مسابقات عنوان کرده اما در رضایت نامه‌ای که فدراسیون تکواندو ایران به وی داد تاکید شده این تکواندوکار اجازه ندارد در مسابقات انتخابی المپیک به میدان برود.