یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

حقوقی و قضایی

حقوقی و قضایی

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه الف

رئیس قوه قضائیه گفت: تاکنون 45 نفر در این خصوص تفهیم اتهام شده‌اند و از تعداد بیشتری نیز تحقیقات به عمل آمده است؛ همچنین در روز گذشته در رابطه با پرونده مزبور دو وزیر سابق احضار شدند.

خبرگزاری میزان

در چارچوب جلسات شورای هماهنگی ستاد حقوق بشر میزبان نشست حقوق بشری بود که در موضوع پرونده اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی آزاد شده از بلژیک، با حضور کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

محسن هاشمی گفت: تا قبل از روی کار آمدن دولت سید ابراهیم رئیسی در سال 1400، هیچ‌گونه مشکل یا محدودیتی برای چاپ خاطرات مرحوم هاشمی‌رفسنجانی وجود نداشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم هیچ‌گونه سانسوری را برای انتشار این خاطرات اعمال نمی‌کرد. در همان اولین سالی که دولت سیزدهم مستقر شد و در زمان بارگذاری کتاب با تأخیر جدی برای اخذ مجوز انتشار مواجه شدیم

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه به دنبال زیرپوشش قرار دادن زندانیان واجد شرایط با پابند الکترونیک هستیم، گفت: افراد واجد شرایط را قانون مشخص کرده و محکومانی که دارای جرایم 5 تا 8 هستند می‌توانند زیرپوشش پابند الکترونیکی قرار بگیرند.

خبرگزاری میزان

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز سه‌شنبه در جریان سفر به استان کهگیلویه وبویراحمد، در دانشگاه یاسوج حاضر شد تا با دانشجویان و جوانان به صورت مستقیم و بدون‌واسطه به گفتگو و تبادل نظر بپردازد.

وب‌گاه عصر ایران

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به حمله برخی مجرمان به ماموران امنیتی و انتظامی برای فرار از قانون، گفت: شدیدترین مجازات‌ها در انتظار این جنایتکاران است.

وب‌گاه مشرق نیوز

دادستان زاهدان از تشکیل پرونده قضایی و انجام تحقیقات در رابطه با علت ترور بخشدار منطقه گوهرکوه تفتان سیستان و بلوچستان خبر داد.

وب‌گاه الف

رئیس جمهور قانون «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» و «قانون تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

وب‌گاه ورزش سه

پیشکسوت 67 ساله تیم استقلال معتقد است که جریان قهرمانی این تیم در اختیار شاگردان نکونام است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور قانون «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» و «قانون تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور قانون «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» و «قانون تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شستا یه بیان جزئیاتی از گزارش تحقیق و تفحص از شستا پرداخت که این تفحص مربوط به دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را برای اجرا ابلاغ کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

با وجود اینکه قوه قضائیه بلافاصله پس از انتشار خبر لو رفتن سوالات آزمون فوق العاده وکالت مرکز وکلا پرونده تشکیل داد، برخی از مسؤولان مدعی هستند که آزمون سالم برگزار شده و نکات مطرح شده شایعه‌ای بیش نبوده! با وجود اینکه قوه قضائیه بلافاصله پس از انتشار خبر لو رفتن سوالات آزمون فوق العاده وکالت مرکز وکلا پرونده تشکیل داد، برخی از مسؤولان مدعی هستند که آزمون سالم برگزار شده و نکات مطرح...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بحث جوانی جمعیت امروزه یکی از ضروری ترین اقداماتی است که باید در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد. مورد تاکید مقام معظم رهبری و تکلیف شرعی و قانونی است و همه مسئولان باید پای کار بیایند.