یک‌شنبه 22 مهر 1403

حماسه آزادی خرمشهر نماد مقاومت ملت ایران است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حماسه آزادی خرمشهر نماد مقاومت ملت ایران است

بروجرد - ایرنا - فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد گفت: حماسه آزادی خرمشهر نماد مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان و استکبار جهانی است.

سرهنگ پرویز طهماسبی روز شنبه به مناسبت سوم خرداد و آزادی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حماسه بیانگر مقاومت مردانی است که سالها همواره مدافع مظلومان و کوبنده بر ظالمان بوده و پای اهداف خود ایستاده اند.

وی اظهارداشت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروز مندانه بیت المقدس نمادی غرور انگیز و بیاد ماندنی از مقاومت ایثار و پیروزی ملت ایران در دفاع از مرز وبوم کیان ایران اسلامی است.

سرهنگ طهماسبی اضافه کرد: سوم خرداد تحلیل گر الطاف خداوندی برای مردم بوده و چنانکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد آزاد سازی خرمشهر نتیجه وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح کشور ارتش و سپاه و بهره گیری از ظریفهای عظیم نیروهای مسلح که باعث شد تمامی معادلات، باورها و ذهنیتها را در مورد توانایی و قابلیتهای نظام جمهوری اسلامی وجود دارد تغییر داده و نصرت الهی را نصیب این ملت کند.

فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد بیان کرد: رزمندگان اسلام با حماسه آفرینی های خود به جهانیان نشان دادند که فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزشهای ناب اسلامی و اعتقادی بود.

وی با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر چنان در سطح بین المللی تاثیر گذاشت، یادآور شد: پس از پیدایش وضعیت جدید و بیرون راندن متجاوزان از خرمشهر برتری سیاسی و نظامی ایران در برابر عراق مطرح شد و مسیر جنگ نیز تغییر یافت.

فرمانده مرکز آموزش شهدای مهندسی بروجرد گفت: جنگی که ابتدا با هدف بر اندازی با تعدیل دید گاه های انقلاب اسلامی طرح ریزی شده بود بر خلاف تصور عامل تثبیت اوضاع سیاسی در داخل کشور و درهم شکستن جبهه ضد انقلاب شد.

سرهنگ طهماسبی افزود: زمانی که خرمشهر به دست نیروهای ایرانی از دشمن پس گرفته شد همه دنیا تا 24 ساعت سکوت کرد و بوق های تبلیغاتی خبری از پیروزی رزمندگان ایران اسلامی رادر حماسه فتح خرمشهر پخش نکردند زیرا برایشان باور کردنی نبود که نیروهای ایرانی بتوانتد دست به چنین عملیاتی بزنند.

وی اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب و رهبری حکیمانه فرماندهی کل قوا، نیروی مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار و قدرت هستند و دست تجاوزگر دشمنان را قطع خواهند کرد.

*س_برچسب‌ها_س*