شنبه 14 مهر 1403

حمایت شورای شهر یزد از دوچرخه سواری بانوان تکذیب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حمایت شورای شهر یزد از دوچرخه سواری بانوان تکذیب شد

یزد - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر یزد هرگونه حمایت و مداخله از دوچرخه‌سواری بانوان در مرکز استان را رد کرد و گفت: این نهاد مدنی مسوول موضوع یادشده نیست و نمی‌تواند پاسخگوی این قبیل مسایل باشد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شورای شهر یزد، غلامعلی سفید در نشستی افزود: تاکنون شورا مصوبه و یا پیگیری خاصی در مورد ورزش بانوان و دوچرخه‌سواری آنها در سطح شهر نداشته است، افزود: برخی بدون تحقیق و بررسی این موضوع را به شورا مرتبط می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر اشخاصی مدرکی در مورد تلاش شورای شهر برای ورزش بانوان در انظار عمومی جامعه دارند، ارایه کنند، تاکید کرد: اعضای این نهاد مدنی معتقد است تاکنون نسبت به ورزش بانوان اقدام درخوری صورت نگرفته و شخصا به عنوان عضو و رییس شورا معترض این موضوع هستم.

استاندار سابق یزد با بیان اینکه با توجه به تذکر ائمه جمعه و بزرگان شهر، رونق ورزش بانوان را به صورت مطلوب و اسلامی پیگیر هستیم، تصریح کرد: جلساتی با مدیرکل مسکن و شهرسازی استان یزد برگزار و مقرر شد زمین‌هایی برای ساخت پنج مکان مناسب برای ورزش بانوان اختصاص دهد و شهرداری طبق ضوابط لازم آن را تجهیز و آماده کند.

همچنین ششم خرداد ماه جاری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد، ساخت پارک اختصاصی برای ورزش و تفریح بانوان را در مرکز استان ضروری دانست و گفت: وجود چنین فضاهایی از بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در میان این قشر جلوگیری می‌کند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با سرتیپ عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده جدید انتظامی استان با وی افزود: ورزش و تفریح برای بانوان در فضای مناسب اختصاصی نه تنها مشکلی ندارد بلکه برای نشاط و تامین سلامتی آنها هم ضروری است.

وی ادامه داد: هیج فردی مخالفتی با ورزش بانوان ندارد و در این خصوص مرتب به اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری تاکید شد که در نقاط مختلف فضاها و مکان های اختصاصی ویژه ای را برای این امر و دوچرخه‌سواری بانوان ایجاد کنند تا حرمت‌ها حفظ شود.

امام جمعه یزد از پارک‌های اختصاصی بانوان به عنوان یک نیاز اجتماعی برای این قشر یاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد برخی افراد به جای اینکه نیاز بانوان به فضاهای تفریحی و رفاهی را تامین کنند به دنبال ترویج دوچرخه‌سواری آنها در خیابان‌های سطح شهر و در ملاعام هستند.

از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت یزد، حدود 630 هزار تن در مرکز استان زندگی می کنند و برابر سرشماری عمومی سال 1395، زنان 49 درصد جمعیت یزد را تشکیل می دهند.

*س_برچسب‌ها_س*