جمعه 10 فروردین 1403

حمایت کافه بازار از علاقمندان به کدنویسی در مناطق کم‌برخوردار، با همکاری استارتاپ کاریار

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
حمایت کافه بازار از علاقمندان به کدنویسی در مناطق کم‌برخوردار، با همکاری استارتاپ کاریار

سومین رویداد، از سری رویدادهای مشترک چهارگانه کاریار و کافه بازار برگزار شد. در این رویداد 6 ساعته، که به صورت آنلاین بود، 22 نفر از مهارت آموزان منتخب و مربیان حل تمرین کاریار حضور داشتند. این رویدادها با هدف آشنایی مهارت‌آموزان کاریار با نحوه‌ی شروع تجارب شغلی و پیشرفت در مسیر حرفه‌ای و با حمایت کافه بازار برگزار می‌شود.

درباره‌ی کاریار بدانیم:

کاریار یک استارتاپ اجتماعی است که با رویکرد تمرکززدایی و ایجاد فرصت‌های آموزشی برابر برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ساکن مناطق کمتر برخوردار، به ارائه آموزش‌های معطوف به اشتغال می‌پردازد و در حال حاضر بر روی آموزش‌های کدنویسی تمرکز دارد.

مخاطبان رویداد چه کسانی هستند؟

در این رویدادها، 22 نفر از مهارت‌آموزان و مربیان حل تمرین کاریار از 12 استان جمله خراسان جنوبی، تهران، اصفهان، لرستان، آذربایجان شرفی، آذربایجان غربی، البرز، بوشهر، فارس، سمنان، گلستان و فارس شرکت کردند. میانگین سنی شرکت‌کنندگان 22 سال بود و 10 نفر از آن‌ها خانم و 12 نفر آقا بودند. مهارت‌آموزانی که در این رویداد شرکت کردند در کاریار دوره‌های آموزشی طراحی وب و برنامه‌نویسی را با موفقیت گذرانده‌اند و آماده هستند به عنوان کارآموز در حوزه فرانت اند و یا برنامه نویس پایتون جذب بازار کارشوند.

در رویداد سوم چه گذشت؟

رویداد سوم هم مانند دو رویداد قبلی در 4 بخش برگزار شد. کارگاه اول از رویداد سوم، با خوش‌آمد گویی و صحبت‌های زهرا عمرانی، مدیرعامل کاریار آغاز شد و پس از آن امیرمحمد جذبی، مدیر منابع انسانی کافه بازار درباره‌ی مفهوم پیشرفت در مسیر حرفه‌ای، توضیح داد و همچنین درباره اهمیت دانستن درباره پیشرفت در مسیر حرفه‌ای صحبت کرد. در ادامه‌ی این بخش از رویداد، معین کافی، مدیر محصول کافه بازار به موضوع پیشرفت در مسیر حرفه‌ای از دید یک مدیر محصول پرداخت. معین در مورد تخصص های مختلفی چون فرانت اند، بک اند، تحلیل گر داده و مدیر محصول و مسئولیت ها و سطح مهارت هر کدام از این تخصص ها صحبت کرد و به پرسش های مهارت آموزان پاسخ داد. کارگاه دوم این رویداد پنل گفت و گویی بود بین متخصصان رشته‌های مختلف؛ علی قاسم‌خانی مدیر ارشد منابع انسانی اسنپ و منتور کاریار، گرداننده این پنل بود؛ مازیار امینی زنجانی مدیر محصول کافه بازار، میثم ترابی فریلنسر در حوزه بک‌اند و محسن خدادادی توسعه دهنده‌ی ارشد فرانت‌اند شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و منتور کاریار اعضای پنل بودند که در این بخش از رویداد تجارب خود را درباره جذابیت‌ها و چالش‌های مسیرهای شغلی مختلف با شرکت‌کنندگان کارگاه به اشتراک گذاشتند. جالب ترین پرسش ها در مورد مزیت ها و موانع فریلنسری بود. و مهارت آموزان با شنیدن مسیرهای مختلف و بسیار پر پیچ و خم هر یک از ارائه دهنده ها با تنوع های متعدد در مسیر حرفه ای شدن آشنا شدند. حمید پورجم سرپرست مهندسی نرم‌افزار در کافه بازار در کارگاه سوم درباره مفهوم رشد فردی، مهارت‌های نرم مورد نیاز برای پیشرفت در مسیر حرفه‌ای و مهارت‌های مورد نیاز برای تغییر در مسیر حرفه‌ای صحبت کرد. کارگاه چهارم شرکت‌کنندگان برای انجام کارگروهی به چهار گروه تقسیم شدند و در مورد آموخته های رویداد با دوستانشان صحبت کردند، همچنین با تکیه بر آموخته‌هایشان در رویداد، با ترسیم مسیر شغلی خود و برای آینده‌ی حرفه‌ای خود در بازه‌های زمانی هدف‌گذاری کردند رویداد پایانی با موضوع نحوه‌ی ورود به سازمان‌های پیشرو در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.