جمعه 14 اردیبهشت 1403

حملات موشکی اسرائیل به جنوب لبنان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
حملات موشکی اسرائیل به جنوب لبنان

اقتصادنیوز: منابع خبری دوشنبه شب اعلام کردند که رژیم صهیونیستی باردیگر امشب (دوشنبه) به مناطقی از جنوب لبنان حمله کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پهپادهای صهیونیست با چندین موشک اطراف شهرک "کفرشوبا" در بخش شرقی جنوب لبنان را بمباران کردند.

شبکه الجزیره قطر گزارش داد، پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود: یک هسته [متعلق به حزب الله] که برای شلیک موشک و راکت از منطقه مزارع شبعا در مرز لبنان آماده می‌شد، هدف قرار دادیم.

حمله همزمان به سه پایگاه نظامی امریکا در منطقه

دقایقی پیش صدای انفجار در مناطق جنوب لبنان شنیده شد.

از سوی دیگر جنبش حزب‌الله لبنان دوشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله موفقیت‌آمیز به یک سایت رژیم صهیونیستی در مرز با این کشور خبر داد.

در بیانیه این جنبش آمده است که مجاهدان مقاومت لبنان سایت "المرج" را ا موشک هدایت شونده و سلاح مناسب که به آن اشاره نشد، هدف قرار دادند.

رادیو عبری زبان "ریشت کان" اعلام کرد که یک موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت یک پایگاه ارتش اسراییل در غرب منطقه راس الناقوره شلیک شده است.

منابع رسانه‌ای عصر دوشنبه نیز گزارش دادند که حملات موشکی از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی و حملات متقابل رژیم صهیونیستی به خاک این کشور از سر گرفته شد.

بر پایه این گزارش همچنین یگانه توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی را در اطراف دو شهرک مرکبا و حولا در جنوب لبنان هدف قرار داد.

حزب الله لبنان در روزهای اخیر و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این شهر، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های مرزهای لبنان خارج شده‌اند.