شنبه 7 مهر 1403

حمله هکری به پایگاه اطلاعات ارتش اوکراین / این اطلاعات مهم لو رفت

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
حمله هکری به پایگاه اطلاعات ارتش اوکراین / این اطلاعات مهم لو رفت

اقتصاد نیوز: یک گروه هکری دست به انتشار محتوای پایگاه داده‌ای متشکل از اطلاعات بیش از 1000 پرسنل نظامی اوکراینی از جمله اپراتورهای پهپادهایی زده است که دست به حمله به اهداف غیرنظامی می‌زنند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، وبگاه «راشا تودی» نوشت گروه هکری که خودش را با نام «هکرهای خشمگین روس انجام دادند» (RaHDit) معرفی کرده، این اطلاعات را روز سه‌شنبه فاش ساخته است.

داده‌های منتشر شده توسط این گروه هکری شامل اطلاعات پرونده‌های بالغ بر 1100 عضو نیروهای هوایی رباتیک کی‌یف است و در توصیف آنها نوشته شد: «کسانی که از هوا نارنجک به روی افراد ما می‌ریزند، اهداف را به واحد توپخانه ارائه می‌دهند و به غیرنظامیان در عمق پشت جبهه حمله می‌کنند.»

داده‌های افشا شده شامل عکس‌ها، شماره تلفن، آدرس خانه، شماره سریال اوراق شناسایی، آدرس‌های پست الکترونیکی، لینک صفحه‌های رسانه‌های اجتماعی و دیگر انواع اطلاعات شخصی می‌شوند.

تقریبا نیمی از افرادی که اطلاعاتشان افشا شده از اعضای هنگ 383 هواپیماهای کنترل از راه دور هستند. گروه هکری RaHDit ادعا می‌کند فهرست کامل پرسنل این واحد را به دست آورده است. عمده اعضای این واحد مرد هستند اما نام چند زن هم در این هنگ که شامل یک آشپز و یک پزشک است، به چشم می‌خورد.

این واحد به عنوان مجری حملاتی با پهپادهای توپولف تو -141 استریژ در مراحل اولیه جنگ اوکراین در نظر گرفته می‌شود. کی‌یف تعدادی از این هواپیماهای شناسایی بزرگ بال ثابت را تبدیل به پهپادهای دوربرد انتحاری کرد. پیشتر گزارش شد که یکی از آنها در مرکز شهر زاگرب، پایتخت کرواسی در مارس 2022 سقوط کرده اما رهبران این کشور عضو ائتلاف ناتو از اینکه کی‌یف را مستقیما مقصر این اتفاق بدانند، امتناع کردند.

طبق گزارش روزنامه «کومرسانت» هنگ 383 همچنین مسوول حمله به یک فرودگاه نظامی در منطقه «ریازان» در دسامبر 2022 است که بر اساس اعلام بازرسان روسیه به مرگ سه نیروی روس و جراحت هفت تن دیگر انجامید.

دادگاهی در روسیه برای سرهنگ «سرگئی بوردنیوک» فرمانده این هنگ اوکراینی به صورت غیابی حکم بازداشت صادر کرده و او در روسیه تحت تعقیب است. تیم هکرهای مذکور اطلاعات پرونده او را نیز منتشر کرده‌اند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید