شنبه 29 اردیبهشت 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنان نوشت: حدود دو ماه قبل طرحی مبنی بر «اصلاح ماده یک قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور» در کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام وصول شد تا بر اساس آن، «صلاحیت اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی به صورت مستقل در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور قرار گیرد»؛ طرحی که امضای 69 نفر از نمایندگان مجلس را داشته و با انتقاد سازمان نظام روانشناسی، انجمن روانشناسی ایران و کارشناسان...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در بخشی از متن نامه انجمن روانشناسی ایران به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: «دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالیِ مورد تایید وزارتین علوم و بهداشت، وظیفه تربیت نیروی انسانی و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، به عنوان سازمان حرفه‌ای روان‌شناسان و مشاوران که مصوب مجلس شورای اسلامی است وظیفه احراز صلاحیت و نظارت بر عملکرد شاغلان در این حرفه را بر عهده دارند.

خبرگزاری دانا

طیبی با اشاره به اینکه قرآن هنرمندانه ارزش‌های انسانی را ترسیم کرده است، گفت: طبق تعبیر مقام معظم رهبری (حفظه الله)؛ دنیای امروز گرفتار ظلم و ستم و پلیدی‌های اخلاقی شده که به طور قطع نیازمند معرفت آزادگی حسینی و ترویج و نشر فرهنگ و درس حسینی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

رضا پورحسین به طرح مجلس برای صدور مجوز مشاوره روانشناسی به حوزه علمیه انتقاد کرد.

وب‌گاه فرارو

رضا پورحسین گفت: «جناب آقای دکتر قالیباف، طرح تنی چند از نمایندگان مجلس درباره صدور مجوز خدمات روانشناسی و مشاوره با گرایش دینی و اسلامی توسط حوزه علمیه، طرحی «غیرمنطقی و ناپخته» است. لطفا نظر اساتید روانشناسی، روسای دانشکده‌های روانشناسی و انجمن‌های علمی را «حضورا» جویا شوید.»

وب‌گاه خبر آنلاین

یک استاد دانشگاه به طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس انتقاد کرد.

خبرگزاری مهر

یک استاد حوزه علمیه قم گفت: سکوت و بی‌عملی علمای بزرگ درباره مشکلات جامعه، از عوامل اصلی جدایی مردم از احکام دینی است و ربط ضایع شدن نماز و حجاب با رابطه علما با قدرت حاکم، همین است.

وب‌گاه الف

استاد حوزه علمیه گفت: دلیل اینکه عده‌ای دستشان بر خون سیدالشهدا آلوده شده، حب دنیا بود که نقطه ضعف اصلی آن‌ها بود.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - آیین سنتی بیل‌زنی و نخل‌گردانی با قدمت حدود 300 سال یکی از میراث‌های معنوی در شهرستان خوسف است که ظهر عاشورا به عنوان نمادی از تدفین شهدای کربلا با حضور پرشور مردم و نوای «حیدر علی» اجرا می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه «تا علمای دین به وظیفه خود عمل نکنند، وضع جامعه اصلاح نخواهد شد»، تاکید کرد سکوت و بی‌عملی علمای بزرگ درباره مشکلات جامعه، از عوامل اصلی جدایی مردم از احکام دینی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای دانشجو، «محمد التمیمی» عضو ائتلاف فتح عراق سخنانی را در خصوص اظهارات اخیر «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر مبنی بر انحلال پارلمان، مطرح کرد. بر اساس این گزارش، این عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: در حال حاضر اکثر نمایندگان عراقی مخالف انحلال پارلمان هستند. نمایندگان عراقی از ایده انحلال پارلمان حمایت نمی‌کنند. در حالی که ما هنوز شاهد روی کار بودن دولتِ پیشبرد امور...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - استاد حوزه علمیه با اشاره به تحلیل‌های غلط برخی افراد درباره عصمت ائمه معصومین (ع) گفت: هدف حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) همچون اسکندر یا کوروش نبود که بخواهند آب و خاک را فتح کنند، بلکه می خواهند بر دل‌ها حکومت کنند.

وب‌گاه تابناک

استاد حوزه علمیه قم گفت: سیدالشهدا (ع) همواره یاران خود را از دلبستگی نسبت به دنیا برحذر می‌داشتند و آنان را به تقوای الهی دعوت می‌کردند.

خبرگزاری دانا

شماری از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان گفتند: فرهنگ عاشورا دلیلی برای تقویت انقلاب اسلامی و ایرانی قوی است، باید با الگو قرار دادن این نهضت در تحقق آرمان های انقلاب و کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم.

وب‌گاه مشرق نیوز

استاد حوزه علمیه قم گفت: سیدالشهدا (ع) همواره یاران خود را از دلبستگی نسبت به دنیا برحذر می‌داشتند و آنان را به تقوای الهی دعوت می‌کردند.