یک‌شنبه 15 مهر 1403

حکم حبس ابد حمید نوری بر روابط ایران و سوئد تاثیر می‌گذارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
حکم حبس ابد حمید نوری بر روابط ایران و سوئد تاثیر می‌گذارد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: قطعا حکم حبس ابد حمید نوری بر روابط ایران و سوئد تاثیر می‌گذارد، چون مبنای حکم سیاسی است.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حکم حبس ابد حمید نوری گفت: حکم آقای نوری سیاسی است و دستگیری وی در سوئد بر پایه اظهارات غیرمستند انجام شد و دستگاه قضایی آنجا مستقل عمل نکرد و دادگاه را که براساس داده‌ها و اطلاعات غلط و منافع عده‌ای تنظیم شده بود، برگزار کردند.

وی ادامه داد: دادگاه سوئد آنچه بر مبنای حقوقی از آقای نوری دفاع شده را توجه نکرده بلکه براساس استدلال‌هایی که در حکم بدوی صادر شده در تجدیدنظر ابرام کردند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس اظهار کرد: روند رسیدگی به پرونده و شرایط سختی که برای آقای حمید نوری در زندان تحمیل کردند مثل زندان انفرادی و فشار‌هایی که بر وی آوردند با آن نظام حقوق بشری که کشور‌های اروپایی دارند تطبیق نداشت و ظلم مضاعفی بود که در حق وی انجام شد.

جوکار تصریح کرد: به اعتقاد من کشور‌های اروپایی که می‌گویند دستگاه قضایی‌شان استقلال دارد، واقعی نیست.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس بیان کرد: ما باید در سطح بین‌الملل و سازمان‌های مردم‌نهاد فشار خود را بیاوریم، چون هنوز می‌توان به آن ورود کرد تا حکم تبرئه آقای حمید نوری گرفته شود.

جوکار گفت: قطعا این حکم بر روابط ایران و سوئد تاثیر می‌گذارد، چون این حکم مبنایش سیاسی است و اطلاعاتش را عده‌ای جانی و تروریست یعنی منافقین به دادگاه داده‌اند و مبنای رای دادگاه سوئد قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: منافقین که محاکمه‌شان در ایران شروع شده است، چون دستشان به خون 17 هزار کودک، زن و مرد آلوده است و ترور‌های کور دهه شصت را انجام می‌دادند لذا نمی‌توانند اطلاعاتی را به دادگاه بدهند که که براساس آن، دادگاه کسی را محکوم کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: دستگاه سیاست خارجی ما باید قوی‌تر و فعال‌تر عمل کند تا حکم حبس ابد آقای حمید نوری را لغو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس