دوشنبه 2 مهر 1403

حکیم نظامی به روایت تصویرگران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حکیم نظامی به روایت تصویرگران

تهران - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نمایشگاه حکیم نظامی به روایت طراحان گرافیک و تصویرگران کتاب، گفت: برنامه‌های شناساندن حکیم نظامی و معرفی آثار و اندیشه این فرزانه فاخر ایرانی، استمرار پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، نمایشگاه حکیم نظامی به روایت طراحان گرافیک و تصویرگران کتاب ایران در خانه فرهنگ و هنر گویا، با حضور جمعی از هنرمندان و محمود شالویی، رییس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی کار خود را آغاز کرد.

در این نمایشگاه آثاری از حمید عجمی، فرشید پارسی‌کیا، اشکان فروتن، فرزاد ادیبی، ابراهیم حقیقی، صداقت جباری، کوروش پارسانژاد، مهدی فدوی، فرهاد فزونی، ایمان صفایی، دامون خانجانزاده، امرالله فرهادی، قباد شیوا، کیانوش غریب پور، علی وزیری مقدم, اونیش امین‌الهی و.... به چشم می خورد.

در کنار پوسترها و آثار گرافیکی، تصویرگری های کتاب از غزاله بیگدلو، حسام الدین طباطبایی، مانلی منوچهری، میترا عبداللهی، راحله برخورداری، محمدعلی بنی اسدی، کمال طباطبایی، و فرهاد جمشیدی به نمایش درآمده است.

پوسترهای ارائه شده در این نمایشگاه در مراکز استانی، رایزنیهای فرهنگی، اکسپوی دوبی و نمایشگاه بولونیا ارائه خواهد شد.

محمود شالویی، رییس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی، در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: برنامه‌هایی که برای بزرگداشت حکیم نظامی در نظر گرفته شده عملا کار خود را دیروز در موزه گنجینه آستان قدس رضوی آغاز کرده است و تا پایان اسفند ادامه خواهد یافت. از فروردین 1401 نیز بخش دیگری از برنامه ها در اسفند ماه امکان برگزاری آن وجود نداشت را پی خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: دبیرخانه ای که برای بزرگداشت حکیم نظامی شکل گرفته است محدود به اسفند ماه و زمان معینی نمی شود و کارها ادامه خواهد یافت.

رییس حوزه وزارتی گفت: همچنان برنامه هایی برای شناساندن حکیم نظامی و معرفی آثار و اندیشه این فرزانه فاخر ایرانی، استمرار پیدا خواهد کرد، ما چنین گنج نهانی را نمی توانیم برای مدت کوتاهی در جایگاه معرفی قرار بدهیم و آن را عیان کنیم.

شالویی اظهار داشت: شیفتگان او این توقع را دارند که ما در جهت معرفی او تلاش و کوشش بیشتری داشته باشیم. برنامه های ما در سال آینده هم امتداد خواهد یافت.

وی در خصوص طراحی ها و پوسترهای به نمایش درآمده در نمایشگاه گفت: این طراحی ها در زمره آثار فاخر و مهم در حوزه هنر است که چه از نظر هنری و چه از معنایی، نکته های بسیار ارزشمند در معرفی حکیم نظامی داشتند و من خوشحالم که هنرمندان ما همه همت خود را به کار بستند.

مراسم بزرگداشت حکیم نظامی از 15 تا 23 اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

حکیم نظامی به روایت تصویرگران 2