جمعه 13 مهر 1403

خاطرات مادران شهدا در استان اردبیل گردآوری می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خاطرات مادران شهدا در استان اردبیل گردآوری می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از انجام مصاحبه و گردآوری خاطرات مادران شهدا در این استان و انتشار آن خبر داد.

علی واحد سه‌شنبه در جلسه شورای راهبردی بانوان استان اردبیل با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت افزود: از سه هزار و 400 مادر شهید در استان یک هزار و 40 مادر در قید حیات هستند و تلاش می‌شود خاطرات آنان گردآوری و در قالب کتاب به نسل‌های بعدی انتقال یابد.

وی معرفی فرهنگ و ارزش‌های ناب دفاع مقدس به نسل جوان را از جمله اهداف گردآوری خاطرات مادران شهدا عنوان کرد.

واحد اضافه کرد: مادران، همسران و فرزندان شهدا مشقات بسیاری در راستای اهداف و ارزشهای انقلاب متحمل شدهاند و وظیفه ما تکریم و الگوبرداری از آنان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هم گفت: انتقال عملی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته و در این راستا بانوان نقش مهمی بر عهده دارند.

فریبا محمدلو اضافه کرد: بانوان در این خصوص نقش پررنگ‌تری دارند و با تربیت مناسب فرزندان و مدیریت خانواده می‌توانند در نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشند.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال‌جاری توسط حوزه‌های بانوان، این اقدامات را گامی برای معرفی فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دانست.

به گفته وی، دیدار و مرور زندگی خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در پرورش روحیه ایثار در بین نسل جوان موثر باشد.

*س_برچسب‌ها_س*