دوشنبه 16 مهر 1403

خانه احزاب زنجان خواستار مشارکت فعالانه مردم برای مقابله با کرونا شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خانه احزاب زنجان خواستار مشارکت فعالانه مردم برای مقابله با کرونا شد

زنجان - ایرنا - خانه احزاب استان زنجان با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت تداوم محدودیت‌ها برای مهار ویروس کرونا تاکید کرد و از شهروندان خواست تا در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشارکت فعالانه داشته باشند.

در این بیانیه که روز سه‌شنبه در اختیار ایرنا زنجان قرار گرفت آمده است: گسترش مجدد و بی رویه بیماری کووید19 در شهرهای مختلف استان در حالی شمار بالای مبتلایان را در پی داشته است که به نظر می رسد با توجه به تداوم وضع موجود باید منتظر شکل گیری موج دوم این بیماری با شیب تندتری در استان باشیم. کم اهمیت انگاشتن و بی توجهی به پیامدها و تبعات منفی گسترش ویروس کرونا در استان، سلامت شهروندان را هدف قرار داده و استان را در وضعیت هشدار قرار داده و استان از حیث ابتلای شهروندانش به کرونا به وضعیت قرمز رسیده است. پس از یک دوره اعمال تصمیمات استانی و محدودیت ها در شهرهای استان به خصوص شهرهای قرمز و حصول دستاوردهای قابل توجه، متاسفانه یک بار دیگر به دلیل ساده انگاشتن این همه گیری ویروسی و عادی شدن شرایط و عدم تداوم این محدودیت‌های ضروری در استان توسط مسئولان و متولیان این امر درستاد کرونای استان که حاصل یک رویکرد در سطح ستاد ملی کرونا بود، مجددا با گسترش بی رویه بیماری کووید 19 در شهرهای مختلف استان مواجه هستیم.

خانه احزاب استان با تاکید بر ضرورت چاره اندیشی برای وضعیت موجود در اسرع وقت، از متولیان امر در ستاد کرونای استان به ویژه استاندار وفرمانداران محترم خواستار تداوم محدودیت ها در یک تصمیم گیری استانی بوده و انتظار می رود همچون موج اول بیماری، که با همکاری مردم و تصمیمات منطقی و خوب اتخاذ شده اعضای ستاد کرونای استان مهارشد، این بار با اعمال محدودیت های شدید ضمن جلوگیری از برگزاری مراسمات رسمی عزا و عروسی و اجتماعات غیر ضرور مردم در خیابان‌ها و بازارهای محلی بدون هیچ مسامحه‌ای، بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب در همه صنوف، سازمان ها و ادارات و بانک‌ها و مراکز آموزشی و دانشگاهی، نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها؛ الزام به استفاده از ماسک و رعایت آن ها به صورت جدی تاکید نمایند.

در همین راستا از مردم شرافتمند و فهیم استان نیز انتظار داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصل فاصله گذاری اجتماعی، زمینه مهار بیماری و کنترل آن با اتخاذ تدابیر ویژه ستادکرونای استان فراهم کنند.

*س_برچسب‌ها_س*