شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هنوز امکانات و ماشین آلات تخصصی در مرز شمتیغ و ایستگاه راه آهن روزنک کامل نیست وتشریفات گمرکی برای 10 واگن در حال انجام است.

وزیر صمت گفت: ما با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم و از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از ابزار‌های اصلی بازار سرمایه و از اجزای مهم اقتصاد کشور هستند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی گفت: صادرات فرش ماشینی 280 میلیون دلار بوده که یک سوم از کل 700 میلیون دلار صادرات در دفتر نساجی را به خود اختصاص داده است.

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران 42 میلیون و 200 هزار تومان معامله می‌شود.

در ابتدای معاملات امروز هشتم اردیبهشت، شاخص کل بورس 2 هزار و 865 واحد افزایش یافت.

تنظیم گر ایمنی خودرو در آمریکا، برای فراخوانی که خودروسازی تسلا سابقا برای 2 میلیون خودرو با نقص فنی سیستم خودران اعلام کرده بود، پرونده باز می‌کند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط، انتظار داریم شاخص کل بورس به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 55 درصد بافت فرسوده در وسعت 2 هزار و 100 هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نیازمند نوسازی با شرایط خاص هستند.

رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: نصب علائم و تابلو‌های هشدار دهنده در زون‌های فرونشست زمینه ساز کاهش مخاطرات و ایجاد مشکلات برای رانندگان می‌شود.

به گفته کارشناسان، برای هدایت منابع اعتباری بانک‌ها به سمت تولید راهکار‌های مختلفی وجود دارد که می‌طلبد در این زمینه به سبب اهمیت موضوع توجه بیشتری صورت گیرد.

به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا 8 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.

یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، 200 تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.

وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب 27 درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.