چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: علی رغم پیگیری‌های مکرر، تاکنون جایزه گندم توسط رئیس‌جمهور اعلام نشده است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: 35 درصد از اختصاص پرواز‌های هواپیمایی برای نقاط دورافتاده اختصاص یافته است.

معاون ارزی مرکز مبادله گفت: نرخ ارز دلار امروز در تالار اسکناس مرکز مبادله 43 هزار و 725 تومان بود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار 200 تن زعفران به 67 کشور دنیا صادر شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: قیمت سهام بورس استقلال و پرسپولیس امروز نهایی شد به طوری که سهم استقلال 2 هزار و 800 میلیارد تومان و پرسپولیس 3 هزار و 200 میلیارد تومان واگذار می‌شود.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: بیش از 90 درصد مردم کارت سوخت شخصی دارند که 70 درصد از کارت سوخت خود استفاده می کنند.

قطار ترانزیتی افغانستان ترکیه با محموله با سنگ معدنی که از ابتدای اردیبهشت ماه حرکت آن آغاز شده بود هنوز مجوزی از سوی شرکت راه آهن برای ورود به ایران دریافت نکرده است و مراحل قانونی آن در حال طی شدن است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم 9 میلیارد و 700 میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی 4 هزار و 132 میلیارد تومان ثبت شد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: بنابر آمار سالانه 900 هزارتن تا یک میلیون تن گوشت قرمز استفاده می شود که 600 هزارتن آن از محل دام سنگین تامین می شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک صنعتی گفت: بنابر آمار تولید ماهیانه شیر خشک به 18 تا 20 هرار تن رسیده است.

سخنگوی مرکزی ملی رقابت گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک‌ها در نوسازی بافت‌های فرسوده نقش بسیار موثری در بهبود و اجرایی شدن این بازار دارد.

کارشناس مسکن گفت: در صورتی که پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک‌ها ارائه شود زمینه ساز ورود متقاضیان به پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.

با اتمام انجام معاملات امروز فرابورس، 85 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس توسط خریداران معامله شد.

سخنگوی صنعت آب گفت: تراز دریاچه آب ارومیه نسبت به سال آبی گذشته 12 سانتی‌متر و نسبت به ابتدای سال آبی 60 سانتی‌متر افزایش داشته است.

تا به امروز طبق قانون جهش تولید در برخی از شهر‌ها بیش از 2 هزار و 180 خانواده مشمول زمین رایگان دریافت کرده‌اند.