جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی مرکزی مبادله گفت: بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد فردا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد.

با توجه به اهمیت خودکفایی محصولات اساسی و راهبردی، اجرای مصوبه الگوی کشت در بخش کشاورزی راهکار مناسبی برای دستیابی به خودکفایی 100 درصدی محصولات محسوب می‌شود که تحقق این امر نیازمند تخصیص اعتبارات و همکاری لازم است.

مدیر عامل بورس انرژی گفت: با عرضه پساپ در بورس انرژی این کالا در یک سازوکار شفاف و مبتنی بر عرضه و تقاضا قیمت گذاری خواهد شد و زمینه سرمایه‌گذاری تامین پساب تسهیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی بیش از یک میلیون و 500 هزار پروژه نهضت ملی مسکن تامین و موانع و قوانین دست وپاگیر در این زمینه برطرف شده است.

طرح پاداش مدیریت مصرف برق در دو سال گذشته، کاهش سهم بخش خانگی از مصرف برق را به همراه داشته و امسال با گسترده شدن این طرح، بخش تجاری هم امکان بهره مندی از این پاداش را خواهند داشت.

نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران روز یکشنبه دوم اردیبهشت 1403، با معامله 175 قطعه شمش یک کیلوگرمی پایان یافت.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از 438 هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

مدیرعامل کشتیرانی گفت: 5 هزار دستگاه کانتینر جدید برای الحاق به ناوگان کانتینری کشتیرانی کشور با سرمایه گذاری 18 میلیون دلاری خریداری شد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت که در عملیات انتقال زائران حج عمره که از روز سوم اردیبهشت ماه 1403 آغاز می‌شود و به مدت 21 روز ادامه خواهد داشت، روزانه 500 زائر به سرزمین وحی عزیمت می‌کنند.

معاون وزیر جهاد گفت: فاصله بهداشتی 2 کشتارگاه دامی یا صنایع فرآوری در کنار یکدیگر صفر است.

بانک مرکزی اعلام کرد تورم دوازده‌ماهه شاخص بهای تولیدکننده با 50.0 واحد درصد کاهش از 82.6 درصد شهریور 1400 به 32.6 درصد در اسفند 1402 کاهش یافت.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از 3 اردیبهشت سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود و بسیاری از مناطق کشور تا پایان هفته بارانی خواهد بود.

کارشناس اقتصادی گفت: اگر ارزش پول ملی حفظ شود، تورم کاهش می‌یابد، قدرت خرید مردم بالا می‌رود و رکود کم می‌شود.

معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدای فروردین تا کنون سه میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی و خدمات تجاری پرداخت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به آنکه کشور نیازمند گوشت قرمز است، مجوزی در خصوص صادرات دام صادر نکرده‌ایم.

طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی سقف پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به سازندگانی که از فناوری نوین استفاده کنند در کلان شهر‌ها به یک میلیارد تومان رسیده و تاکنون 450 هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.