چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به صعود خوب شاخص کل بورس در دو هفته گذشته، نیاز به اصلاح موقت و اصطلاحا دست به دست شدن سهام بوده که این امر در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال در نوسازی 250 هزار واحد فرسوده در کشور از ظرفیت های مردمی استفاده خواهد شد.

رئیس خانه صنعتکاران ایران گفت: تشکیل نشدن یا عدم تشکیل به موقع جلسات و حضور نیافتن برخی اعضا در جلسات ستاد تسهیل باعث بروز مشکلات جدی برای تولیدکنندگان شده است.

معاون صندوق بیمه‌ای حوادث طبیعی ساختمان گفت: سقف پرداخت خسارت نسبت به سال 1402 برای امسال افزایش قابل توجهی پیدا کرده است به طوری که از حدود 30 میلیون تومان به 95 میلیون تومان رسیده است.

به گفته مسئولان، سال گذشته در 15 حراج مرکز مبادله جمعا هزار و 839 کیلو شمش فروش رفت و حالا شانزدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد در روز یکشنبه مورخ 19 فروردین 1403 برگزار می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: با اجباری شدن انعقاد قرارداد اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس میزان معاملات اجاره مسکن افزایش پیدا کرد و دست سوداگران کوتاه شد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور از ترافیک سنگین در برخی از محور‌های شمالی محدوده چالوس خبر داد.

مجری طرح گیاهان دارویی گفت: با توسعه سطح زیرکشت دیم امکان افزایش تولید گیاهان دارویی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که هشدار سرمازدگی و بارش باران را جدی بگیرند.

در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش 0.46 درصدی در ارتفاع 2 میلیون و 250 هزار واحدی ایستاد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: با استمرار روند جوجه ریزی ماه‌های اخیر و افزایش تولید، نیازی به واردات مرغ برای تامین ذخایر استراتژیک نداریم.

مرکز مبادله، زمان اولین حراج شمش طلا در سال 1403 و جزئیات این حراج را اعلام کرد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه 15 فروردین به 23.58 درصد رسید.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: قیمت کنونی شیرخشک نوزاد در بازار یک سوم نرخ واقعی است و با نرخ شیرخشک جهانی اختلاف معناداری دارد که همین امر علت اصلی قاچاق محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس از بهمن ماه سال گذشته انحصارزدایی از بازار اجاره امکان پذیر شده است.

مجری طرح برنج گفت: بنابر ابلاغیه سند امنیت غذایی، مصرف برنج از 95 گرم به 78 گرم در روز باید کاهش یابد.